افزایش ۵۰ هکتار به سرانه سبز تبریز تکلیف سازمان توسعه و عمران عون ابن علی

تبریز- مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از تکلیف افزایش ۵۰ هکتاری به سرانه سبز تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۶۸
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

افزایش ۵۰ هکتار  به سرانه سبز  تبریز تکلیف سازمان توسعه و عمران عون ابن علی

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک دانش پناه ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: برای انجام این تکلیف دغدغه تامین منابع و آب از مهم ترین دغدغه هاست ولی با این وجود کاشت نهال در چهارهزار هکتار آغاز شده و ۳۲ هکتار نیز آماده می شود.

وی ادامه داد: سازمان توسعه و عمران عون بن علی متولی ۸ هزار اراضی بوده  از غرب تا شرق یعنی از باغممیشه تا میدان آذربایجان و اسپیران و از شمال به دامنه های کوه دند  و از جنوب به اتوبان پاسداران می رسد.

دانش پناه اضافه کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سازمان پیش بینی شده که ۱۵۰ میلیارد تومان آن برای کار عمرانی و باقی اجرایی است در حالی که نگهداری فضای سبز در این تفرجگاه هزینه بالایی است و ایجاد فضای سبز در بالای کوه با توجه به این هزینه، نبود کارگر و کمبودهای دیگر کار سختی است.

وی به ترافیک سنگین ورودی این تفرجگاه نیز اشاره و اظهار کرد: بر اساس مطالعات کارشناسی . تصمیمات اتخاذ شده، ورودی های جدید برای این تفرجگاه در شرق و غرب پیش بینی شده است.

افزایش ۵۰ هکتار  به سرانه سبز  تبریز تکلیف سازمان توسعه و عمران عون ابن علی

دانش پناه همچنین از ایجاد دره گردشگری به طول ۱۰ کیلومتر در شمال این شهر و تفرجگاه عینالی خبر داد و گفت: این دره گردشگری از شرق به غرب و در حد فاصل سد شهید مدنی و میدان آذربایجان واقع شده و ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری در این شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: مطالعات میدانی و کارهای نقشه برداری این دره انجام و زیرساخت اولیه آن ایجاد شده و امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال برای روشنایی و ایمن سازی این جاده هزینه می شود و همکاری دستگاه های خدمات رسان، در ایمن سازی آن ضرورت دارد چراکه این جاده در کنار ظرفیت های گردشگری، راهی جایگزین برای اتوبان پاسداران در پدافند غیرعامل است.

افزایش ۵۰ هکتار  به سرانه سبز  تبریز تکلیف سازمان توسعه و عمران عون ابن علی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار