امام‌جمعه اهل سنت سراوان مطرح کرد:

حضور حداکثری در انتخابات اقتدار کشور را حفظ می کند

امام‌جمعه اهل سنت سراوان گفت: باید تلاش کرد تا اقتدار و استحکام وطن حفظ شود، مردم می‌توانند به وسیله رأی خود این اقتدار و استحکام را به وجود آورند و از آن حفاظت کنند.
کد خبر: ۹۶۰۸۰۹۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

مولوی سید عبدالصمد ساداتی در گفتگو با خبرنگار بسیج در سراوان، بیان کرد: در روزهای آینده انتخابات ریاست‌جمهوری که از عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری در کشور است برگزار خواهد شد، شرکت در انتخابات طبق قانون اساسی یک حق قانونی سیاسی و ملی برای واجدین شرایط است.
 
وی افزود: شرکت در انتخابات در جوامع دینی یک وظیفه دینی نیز محسوب می‌شود چرا که سرنوشت جامعه اسلامی با آن رقم می‌خورد و زمامداران و کارگزاران شایسته برای تصدی مسئولیت‌ها از این طریق برگزیده می‌شوند.
 
امام‌جمعه سراوان ادامه داد: در قرآن کریم اشاره شده است که خداوند متعال خطاب به مسلمانان می‌گوید که امانت را به کسی بسپارید که متعهد و امانت‌دار باشد؛ بنابراین نمایندگی مردم یک وظیفه مهم و بزرگ و رای مردم به منزله یک امانت است، در این زمینه روایات زیادی از پیامبر اسلام داریم که نشان از اهمیت این موضوع دارد، حل‌وفصل مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، روابط بین‌المللی و... از راه انتخابات و آرای مردم عملی می‌شود که مردم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مسئولان را انتخاب می‌کنند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: هر کسی وطن خود را دوست دارد باید برای این آب‌وخاک با تمام توان در حفاظت و حراست کشور تلاش کرد تا اقتدار و استحکام وطن حفظ شود، مردم می‌توانند به‌وسیله رأی خود این اقتدار و استحکام را به وجود آوردند، باید در انتخابات شرکت کرد و از حق رای خود استفاده کرد چرا که قانون حق رأی داده است و اگر کسی از حق خود استفاده نکند ضرر و زیان آن به خود آن فرد می‌رسد ازاین‌جهت باید از حق رای خود استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار