خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

شهدای دستگاه‌های اطلاعاتی مظلوم هستند

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شهدای دستگاه‌های اطلاعاتی شهدای مظلومی هستند که بعد از ۴۵ سال اولین یادواره آن‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۸۱۲۳
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹

شهدای دستگاه‌های اطلاعاتی شهدای مظلومی هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در اولین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با گرامیداشت یاد امام (ره)، شهدا و شهدای خدمت، اظهار کرد: همین که اولین یادواره برای جامعه اطلاعاتی برگزار می‌شود نشان از مظلومیت این شهدا است.

وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن کریم انسان‌ها در مسیر مسابقه قرار دارند، با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه مبنی بر «إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذِی کَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِی سُلْطَانٍ» افزود: حضرت علی (ع) صادقانه‌ترین حرف‌ها را با خدا دارد، اما برخی برای جمع کردن رأی حرف می‌زنند؛ در میدان انتخابات تخریب کردن حریف برای رسیدن به قدرت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دین اجازه تنافس در سلطان به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: دین می‌گوید اگر کسی می‌خواهد در حکومت دینی ورود پیدا کند نباید تخریب کند و دیگران را عقب بزند تا به قدرت برسد.

وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن کریم انسان‌ها در مسیر مسابقه قرار دارند، با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه مبنی بر و تأکید بر اینکه حضرت علی (ع) صادقانه‌ترین حرف‌ها را با خدا دارد، اما برخی برای جمع کردن رأی حرف می‌زنند، ابراز کرد: تنافس اول نفس زدن برای رسیدن به قدرت است در میدان انتخابات تخریب کردن حریف برای رسیدن به قدرت است.

شعبانی با بیان اینکه دین اجازه تنافس در سلطان به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: دین می‌گوید اگر کسی می‌خواهد در حکومت دینی ورود پیدا کند نباید تخریب کند دیگران را عقب بزند تا به قدرت برسد.

وی با بیان اینکه در فضای انتخاباتی اگر کسی دیگران را تخریب کرد و منازعه سیاسی ایجاد و سیاه نمایی کرد، این همان تنافس ممنوع است، عنوان کرد: دین اجازه نمی‌دهد برای برنده شدن هر کاری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند اگر وارد مدیریت در اجتماع شده‌ایم ما به دنبال تنافس در سلطان نیستیم و به فکر انجام وظیفه هستیم، مطرح کرد: اگر کسی به مسئولیتی می‌رسد باید اقامه حق و عدل کند و حق مظلوم را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تنافس در سلطان نداشته باشید، گفت: برای رسیدن به مسئولیت نباید حریف را تخریب کنید؛ نظام را تضعیف نکنید که این تنافس ممنوع است چراکه انسان را عاقبت به شر و دچار خسران می‌کند، در میدانی که تنافس در قدرت است کسی که به مسئولیت می‌رسد برنده نیست بلکه بازنده است حتی اگر به ظاهر برنده باشد.

شعبانی با بیان اینکه گرفتن مسئولیت وقتی خوب است که به دنبال اعتلای کلمة الله و احیای معالم دینی و خدمت صادقانه باشید، یادآور شد: دولت شهید رئیسی اینگونه بود.

وی با بیان اینکه تنافس دوم ورود در میدان رقابت است که خدا به وارد شدن به این مسابقه دعوت می‌کند، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید در این مسابقه وارد شوید و نفس بزنید برای اینکه برنده شوید چراکه عاقبت آن در این میدان بهشت الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این میدان، میدان رقابت در خیرات است و در این میدان، مسابقه برای خدمت به مردم برای گره گشایی و برای حفظ مملکت و امنیت است، مطرح کرد: در این میدان عده‌ای بازنده هستند و به دنبال هوای نفس خود رفتند و زیان کردند که در میدان رقابت برای رسیدن به خیرات جا مانده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری است، هر کسی احساس کمند برنده شده است یک نفر جلوتر از او وجود دارد تا به شهادت در راه خدا برسد، عنوان کرد: شهید برنده اصلی میدان رقابت خیرات است و کسی جلوتر از او نیست.

شعبانی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و شهید هدایتگری می‌کند، ابراز کرد: برخی شهدا مانند شهدای جامعه اطلاعاتی وقتی شهید شدند اسمی از آنها هم نیامد و زحمات آنها دیده نمی‌شود و جایی بازگو نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه به برکت تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی، امنیت را احساس می‌کنیم، گفت: زحمات جامعه اطلاعاتی بالاتر از آن است که شما در جامعه احساس می‌کنید و گاهی مورد غفلت قرار می‌گیرد که این فرصت را مغتنم می‌دانیم و تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: شهدای دستگاه‌های اطلاعاتی شهدای مظلومی هستند که بعد از ۴۵ سال اولین یادواره آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در یادواره‌های شهدا کمتر یادی از شهدای جامعه اطلاعاتی می‌شود، گفت: این شهدا اهل تنافس در خیرات هستند و مخفیانه تلاش کردند گمنام بودند.

شعبانی با بیان اینکه تنافس در سلطان شرعا ممنوع است، گفت: در ایام انتخابات مناظره سیاسی برای رسیدن به قدرت ممنوع است و فضای گفتگو‌ها در این انتخابات منطقی‌تر از قبل است که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم کسی که در مسئولیت قرار می‌گیرد بزرگ منشانه مسئولیت بپذیرد و خدمت کند، عنوان کرد: نفس زدن و به قدرت رسیدن خستگی دارد و عاقبت ندارد و نفس زدن به خیرات خستگی دارد، اما عاقبت دارد؛ مسیری را پیش ببرید که اگر خسته می‌شوید عاقبت دارد و عاقبت آن عاقبت به خیری و شهادت است که به مقام طاعت و بهشت برین می‌رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار