خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان آزادشهر گفت؛

۶ کیلومتر از جاده ترانزیتی آزادشهر به شاهرود به‌سازی و آسفالت شد

سید جواد کریمی گفت: ۶ کیلومتر از جاده ترانزیتی و بین‌المللی آزادشهر به شاهرود بهسازی و آسفالت شده و آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۹۶۰۸۵۱۵
|
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

۶ کیلومتر از جاده ترانزیتی آزادشهر به شاهرود به‌سازی و آسفالت شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛سید جواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر در حاشیه بازدید از محور ترانزیتی آزادشهر به شاهرود اظهارکرد: جاده و محور بین‌المللی و ترانزیتی آزادشهر به شاهرود از مسیر خوش‌ییلاق یکی از راه‌های مهم ارتباطی استان گلستان با استان سمنان و استان‌های جنوبی برای جابه‌جایی کالا بین بنادر جنوب و کشورهای آسیای میانه است.

وی تصریح کرد: این جاده ترانزیتی ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که از این میزان، ۵۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان گلستان و شهرستان آزادشهر قرار دارد.

فرماندار شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۱۳ کیلومتر از این مسیر باهدف ترمیم و بهسازی نواحی آسیب‌دیده با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول شهید رئیسی مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و در سفر دوم شهید جمهور مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای تعریض، بهسازی و آسفالت این محور مصوب شد که تاکنون بخش‌هایی از آن تخصیص یافته است.

کریمی گفت: در حال حاضر ۶ کیلومتر از این محور، به‌صورت چهار کیلومتر از قطعه اول بین کیلومتر ۲۴ تا ۲۸ و دو کیلومتر از قطعه دوم آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری امسال اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان برای روکش آسفالت این محور مهم ارتباطی، ۱۵ کیلومتر از مسیر خوش ییلاق با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان است که تلاش داریم از محل اعتبارات مختلف ملی و سفر شهید جمهور تأمین و اجرا کنیم.

گفتنی است، تعریض، بهسازی و آسفالت محور ترانزیتی آزادشهر به شاهرود از سال ۱۳۸۵ آغاز شد اما بعد از دو سال فعالیت، متوقف شد و آسفالت و بهسازی این پروژه مهم ملی در دولت شهید رئیسی با تخصیص اعتبارات ملی و استانی سرعت خوبی گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار