اجراي سرشماري عمومي كشاورزي سال 1403 آذربايجان شرقي در پاييز

تبریز- معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي گفت: سرشماري عمومي كشاورزي سال 1403 در استان، همزمان با سراسر كشور در پاييز اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۰۸۵۵۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  فرهاد ذوقي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: بخش كشاورزي از مهمترين بخش هاي اقتصادي است كه مستقيماً با امنيت غذايي و سلامت جامعه در ارتباط است.

وي افزود: با توجه به اهميت بخش كشاورزي، يكي از اهداف محوري در برنامه‌هاي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، افزايش كمي و كيفي توليدات كشاورزي است كه با استفاده مطلوب و اصولي از منابع و امكانات و به‌كارگيري شيوه‌هاي نوين توليد محصولات، امكان پذيرمي‌شود كه براي نيل به اين هدف، دسترسي به آمار دقيق و بهنگام، ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.

ذوقي اضافه كرد: آذربايجان شرقي از جايگاه ممتازي در بخش كشاورزي كشور برخوردار است و براساس آخرين آمار و برآوردها در 234.7 هزار بهره‌برداري كشاورزي استان حدود 190 هزار نفر جمعيت 15 ساله و بيشتر مشغول به فعاليت بوده اند.

وي ابراز داشت: وجود 1238.9 هزار هكتار اراضي زراعي، 95.8 هزار هكتار باغ و قلمستان و 4124.8 هزار رأس دام(گاو و گوساله،گوسفندو بره و بز وبزغاله) نشانگر سهم قابل توجه استان از فعاليت‌هاي كشاورزي در كشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي اعلام كرد: سرشماري عمومي كشاورزي سال 1403، در آبان ماه سال جاري به مدت 30 روز در استان آذربايجان شرقي اجرا خواهد شد. 

ذوقي ادامه داد: برنامه‌ريزي، سياست‌گذاري، نظارت و ارزيابي طرح‌هاي توسعه كشاورزي، محاسبه سهم ارزش‌افزوده بخش كشاورزي، تهيه چارچوب آماري از فعاليت كشاورزي و استفاده از آن براي اجراي طرح‌هاي آماري از نيازمندي هاي اجراي سرشماري كشاورزي است.

وي خاطرنشان ساخت: سرشماري عمومي كشاورزي يك طرح ملي است و اجراي مطلوب آن نيازمند همكاري سازمان‌ها و نهادهاي انقلاب اسلامي و مشاركت صميمانه مردم است.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار