خبرهای داغ:
قاسمی‌‌فرزاد خبر داد

تحقق ۵۵ درصدی اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به همدان

همدان-استاندار همدان گفت: ۱۴ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان در نظر گرفته شد که قریب به  ۵۵ درصد آن محقق شد.
کد خبر: ۹۶۰۸۶۶۵
|
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست با داوطلبان و مربیان هلال احمر که در سالن آمفی‌تئاتر هلال احمر استان برگزار شد با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا به خصوص شهید خدمت، آیت الله رئیسی و تبریک ایام دهه امامت و ولایت و عید غدیر اظهار کرد: امدادگران اهل فیض و از زمره ایثارگران هستند که در راه خدمت‌رسانی و نجات دیگران تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه با اتفاق غم‌انگیزی که برای رئیس جمهور رخ داد باعث شد انتخابات زودهنگام شکل بگیرد، گفت: یه طور قطع جای خالی رئیس جمهور به سادگی قابل پر شدن نیست و کار را هم برای دیگران سخت می‌کند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه وجود رهبر معظم انقلاب مایه قوت قلب و امیدواری ما است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری هدایت جامعه و نظام را بر عهده دارند و در این موقعیت حساس و خطیر هم فرمودند خللی در کشور پیش‌ نمی‌آید.

وی با بیان اینکه در یک مقطع حساس قرار گرفته‌ایم که اگر با بینش و نگاه دقیق حرکت نکنیم ممکن است در آینده خسارت‌های جبران ناپذیری برای کشور ایجاد شود، تصریح کرد: با نگاه به انتخابات‌ گذشته متوجه می‌شویم که اگر یک انتخاب خوب مانند شهید رئیسی را داشته باشیم، می‌تواند در مقطع کوتاه خدمات بسیار ارزشمندی به کشور ارائه دهد که ماندگار شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه عمر دولت مردمی ۳۳ ماه بود اما در جای‌جای کشور خدمات ارزشمندی داشتند، بیان کرد: رئیس جمهور مشکل آب را در استان همدان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی را حل کرد و نگاه ویژه به آبرسانی در استان‌های یزد و اصفهان در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در حوزه سلامت مردم اقدامات ویژه‌ای داشت که از ابتدای آغاز به کار دولت شروع شد و پروژه‌های درمانی را تکمیل کرد، عنوان کرد: مهمترین اقدام این حوزه در استان همدان تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه رئیس جمهور شهید توجه ویژه‌ای به مرکز جامع سرطان داشتند، افزود: یکی از مسیرهای پر مخاطره استان ما مسیر همدان - علیصدر است که در ایام شلوغی ۱۵ هزار نفر از غار علیصدر بازدید می‌کنند که مسیر ظرفیت ۲۰ هزار تردد را نداشت و شاهد تصادف‌هایی می‌شدیم که باعث از دست رفتن هموطنان و اهالی محلی و روستایی بود که با ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اولین پروژه حوزه راه انجام شد.

وی بیان کرد: در حوزه جهاد ۲ هزار میلیارد تومان و در حوزه سلامت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که در مجموع ۱۴ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای مصوبات سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شد که قریب به  ۵۵ درصد آن محقق شد که از یادگاری‌های شهید جمهور است که ثواب آن تا ابد به روح ایشان می‌رسد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در هلال احمر در دولت مردمی ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای تأسیس شده است که تعداد پایگاه‌ها از ۱۴ به ۲۰ رسید، ادامه داد: امدادگران در بحران آب امدادرسانی‌هایی داشتند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱ دستگاه خودرو امدادی به ناوگان خودرویی امداد و نجات استان اضافه شده است، ابراز کرد: آقای کولیوند به ما قول داده‌اند که از آمبولانس‌هایی که وارد کشور می‌شود تعداد قابل توجهی را به استان همدان اختصاص دهند که ما بتوانیم به هم استانی‌ها در سطح استان خدمات خوبی ارائه دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه تجهیزات ارتباطات رادیویی بروزرسانی و تجهیزات امدادی، آموزشی و البسه خریداری شده است، عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۱۰۰ چادر امدادی به زلزله زده شهرستان خوی ارسال شده است.

وی از دیگر اقدامات حوزه هلال احمر در بخش داوطلبان به اجرای پویش «هلال رحمت» و تهیه تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۳ سبد غذایی عیدانه، آبرسانی به دو روستا از شهرستان کبودراهنگ و تویسرکان، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای زلزله‌زدگان آذربایجان غربی، آبررسانی به ۴ روستای سیتان و بلوچستان، برگزاری یادواره ۱۵ شهید امدادگر هلال احمر نام برد و مطرح کرد: در حوزه تحول اداری ۱۵۱ نفر از امدادگران و نجاتگران به صورت شرکتی جذب شدند.

قاسمی فرزاد با اشاره به تاسیس شعبه در شهر درگزین، ادامه داد: عملیات عمرانی ساختمان اداری و امدادی شعب فامنین و درگزین و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای تویسرکان، رزن و اسدآباد با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های آورزمان در شهرستان ملایر و دشت میشان همدان با اعتباری  بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل و افتتاح شد، عنوان کرد: به دلیل این خدمات ارزشمند هلال احمر استان همدان برگزیده جشنواره شهید رجایی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده است.

وی با اشاره به انتخابات با بیان اینکه باید افراد را تواصی به حق کنیم و از گذشته تجربه بگیریم و دچار اشتباهات قبل نشویم چرا که گذشته چراغ راه آینده است، تصریح کرد: فردی که رئیس جمهور می‌شود باید راه خدمت نورانی شهید رئیسی را با قوت ادامه دهد.

استاندار همدان با تأکید بر مشارکت حداکثری گفت: با مقایسه اقدامات ۳۳ ماه گذشته در حوزه‌های مختلف با دولت‌های قبل فرد شایسته و اصلح انتخاب کنید تا بتواند قوت و استحکام نظام جمهوری اسلامی را بیش از پیش ارتقا ببخشد.

وی افزود: امیدواریم در ۸ تیرماه حماسه جاودان خلق شود و بتوانیم با یک بسیج همگانی و حضور حماسی فرد اصلح را انتخاب کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در این نشست از مساعدت‌های استاندار به جمعیت هلال احمر به ویژه در بحث اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هلال احمر تقدیر و اظهار کرد: در سال گذشته معادل ۱۰ سال جمعیت هلال احمر اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای داشتیم.

علی سنجربیگی با گرامیداشت یاد شهید جمهور ابراز کرد: هیچ سالی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برخوردار نبودیم اما در سفر شهید رئیسی به همدان برای اولین بار جمعیت هلال‌احمر استان از اعتبارات این سفر برخوردار شد که بالغ بر۹۰ درصد این اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

در پایان این مراسم از فعالان امدادگر و نجاتگر و همچنین زوج‌های جوان امدادگر تقدیر شد.

انتهی پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار