خبرهای داغ:
سردار فرجی:

تقویت امنیت کشور نیازمند مشارکت بالا در انتخابات است

همدان-رییس قرارگاه زیستی همدان گفت: تقویت امنیت کشور نیازمند مشارکت بالا در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری امسال است و با مشارکت بالا می‌توان ترفند دشمنی را که چنگ و دندان نشان می‌دهد خنثی کرد.
کد خبر: ۹۶۰۸۷۱۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه آمایش غرب کشور با اشاره به اینکه اقدامات پدافند غیرعامل در مجموعه زیستی را نمی توان همانند سایر بخش ها اطلاع رسانی کرد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل کم هزینه ترین روش برای دفاع در برابر دشمن است.

وی بیان کرد: حمله افت به مزارع، کرم ذرت و سیاه زخم که انسان ساخت است باید چراغ خاموش و بدون ایجاد استرس، اضطراب و نگرانی برای مردم رفع کرد.

رییس قرارگاه زیستی همدان ادامه داد: برای نمونه با وجود مهار ویروس کرونا اما اضطراب و ترس بیش از این ویروس آسیب وارد کرد و همچنان آثار این ویروس با وجود گذشت زمان ملموس است.

وی گفت: دشمن با کمترین هزینه دنبال وارد کردن بیشترین خسارت است برای نمونه چرایی بروز یک نوع آفت در تاکستان های ملایر پس از بازدید کارشناسان خارجی و بروز تب برفکی و سیاه زخم و تلف شدن دام و طیور عشایر در دست بررسی است.

سردار فرجی بیان کرد: تقویت امنیت کشور نیازمند مشارکت بالا در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه امسال است و با مشارکت بالا می توان ترفند دشمنی را که چنگ و دندان نشان می دهد خنثی کرد.

دبیر پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: پدافند غیر عامل به معنای ضدحمله و دفاع کردن است همچنین دفاع غیرعامل از پدافندعامل کم هزینه است چرا که نیازی به بهره گیری از تسلیحات نظامی نیست.

محمدرضا شکوهی افزود: پدافندغیرعامل از دوران صدر اسلام بوده است برای نمونه برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به شهر مدینه خندق حفر شد.

وی اضافه کرد: بکارگیری پدافند غیرعامل برای دفاع در همه حوزه ها به ویژه بهداشت و درمان ضرورت دارد چراکه پدافند غیرعامل از انسان ها در جامعه محافظت می کند.

رییس اورژانس پیش بیماری دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: پدافند غیرعامل در نظام سلامت یعنی هر اقدامی که باعث ارتقای ایمنی و سلامت جامعه و مردم همچنین استمرار خدمات نظام جامعه سلامت شود.

وی با بیان اینکه همه مراکز بهداشتی باید توان استمرار ارائه خدمات در صورت بروز خسارت را داشته باشند، گفت: هر اقدامی که باعث کاهش آسیب پذیری در جامعه به ویژه در زیر ساخت ها شود پدافند غیر عامل در نظام سلامت است.

وی هدف از برگزاری این همایش را آموزش برای مقابله با تهدیداتی که نظام سلامت را تهدید می‌‌کند به خصوص یکی از تهدیدات حوزه سلامت cbrrnec) آزمایش) است.

شکوهی اظهار کرد: پدافند زیستی بسیار با اهمیت است چون معلوم نیست دشمن از چه شیوه‌ای، چه زمان، چه مکان برای حمله استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار