خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

بر اصل بیطرفی مجریان و سلامت انتخابات تأکید داریم

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اصل بیطرفی مجریان و سلامت انتخابات تأکید داریم. 
کد خبر: ۹۶۰۸۹۰۹
|
۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: انتخابات بسیار مهم و حساسی در پیش‌رو داریم که اگر خطایی رخ دهد انعکاس و بازتاب ملی و بین‌المللی دارد.

وی تأکید کرد: فرمانداران نسبت به دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد انتخابات اعلام می‌شود، حساس باشند و با دقت اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی استراحت معنایی ندارد و هر کاری انجام می‌شود فرمانداران بلافاصله باید به ستاد انتخابات استان اعلام کنند، افزود: باید قوانین انتخابات به صورت دقیق اجرا شود تا هزینه‌ای برای نظام اسلامی ایجاد نشود.

قناعت با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه دوم مشارکت در کشور را کسب کرد، یادآور شد: بیشترین درصد مشارکت مردم در دوازدهمین دوره مشارکت انتخابات مجلس شورای اسلامی بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۷ تا ۲۰ شب بوده است.

وی تصریح کرد: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای ما رعایت اصل بیطرفی و پاکدستی مجریان و سلامت انتخابات یک اصل مهم است که باید مورد توجه باشد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی هم در این جلسه بر لزوم حفظ بیطرفی مجریان و همکاری با رسانه‌های خارجی معرفی شده از سوی وزارت کشور تأکید کرد و گفت: فایل پیکربندی دستگاه‌ های احراز هویت امشب بارگزاری می‌شود لذا فرمانداران آمادگی لازم را داشته باشند و بموقع کار را انجام دهند.

سید محمدرضا طالبی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است انتخابات ریاست جمهوری دو مرحله‌ای شودلذا باید نهایت دقت در نگهداری دستگاه‌های احراز هویت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه رأی‌گیری در شعب استان رأس ساعت هشت صبح آغاز و تا پایان اعلام رسمی فرآیند رأی‌گیری انجام خواهد شد، متذکر شد: رأی‌گیری در پادگان‌ها و زندان‌ها صرفاً با مدرک هویتی کارت ملی یا شناسنامه صورت خواهد گرفت.

معاون استاندار با بیان اینکه فرمانداران باید تدابیر لازم برای احتمال قطعی برق و پیش‌بینی ژنراتور را داشته باشند، گفت: هیچ مسئولی درخصوص نتایج انتخابات حق اظهارنظر ندارد و مرجع اعلام نتیجه، وزارت کشور خواهد بود.

طالبی  از آمادگی استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت و یادآور شد: ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار