خبرهای داغ:
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری؛

جریان غدیر، سیره و سبک زندگی اسلامی است

جریان غدیر، سیره و سبک زندگی اسلامی است
آیت اله اسلامی گفت: مسأله غدیر، مسأله سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید می‌کنند که سبک زندگی اسلامی به معنای رفاقت و آشنایی کامل با معارف الهی، قرآن کریم و سبک زندگی اهل بیت(ع) و سبک زندگی شهدایی است.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۱۷
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

قزوین_به گزارش بسیج، آیت اله اسلامی در همایش بصیرتی و جهاد تبیین که با حضور مسئولین و بسیجیان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید،ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: غدیر از جهت جایگاه فقط یک مکان است، اما با توجه به حقیقت بیانگر جایگاه بسیار بالایی است که هم عظمت دارد و هم خداوند متعال برای پیامبر اسلام(ص) مقرر کرد تا در یک مقطع زمانی خاصی حقیقتی را برای آحاد مردم و مسلمانان آشکار کند.

وی یاد و خاطره شهدای خدمت به خصوص آیت الله رئیسی و آیت الله آل هاشم گفت: یکی از سیره‌های شهید آل هاشم در عیدغدیر این بود که سادات را در مسجد جامع تبریز جمع می‌کردند و مردم برای تبریک و تعظیم سادات به مسجد می‌آمدند.

 وی عیدغدیر را یادآور بزرگترین واقعه عبادی سیاسی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: بزرگداشت این عید سعید و تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه یکی از وظایف مهم است.

وی با بیان اینکه غدیر فراموش شد که سر امام حسین(ع) بالای نیزه رفت، گفت: در روز عید غدیر پیامبر (ص) خطبه‌ای را خواندند و امیرالمومنین(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند بنابراین حضرت علی (ع) مختص شیعه نیست، بلکه یک شخصیت کاملاً جهانی است و مسیحیان و ادیان مختلف از ایشان الگوبرداری می‌کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی نسیمی از غدیر است، گفت: این نسیم جوان‌هایی را به اوج رسانده است و دفاع مقدس ما هم نسیمی از غدیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: مسئله غدیر، مسئله سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید می‌کنند که سبک زندگی اسلامی به معنای رفاقت و آشنایی کامل با معارف الهی، قرآن کریم و سبک زندگی اهل بیت(ع) و سبک زندگی شهدایی است.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار