صبح امروز و در نمازخانه سازمان بسیج اساتید ؛

جشن عید بزرگ غدیر برگزار شد

مراسم جشن بزرگ غدیر خم در نمازخانه سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۱۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مراسم گرامیداشت یوم الله عید سعید غدیر خم با حضور کارکنان سازمان بسیج اساتید کشور صبح امروز و در نمازخانه این سازمان برگزار شد.

علی مرادزاده معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید در ابتدای این مراسم با اشاره به واقعه تاریخی غدیر خم که در سال دهم هجری صورت گرفت این روز را یادآور انتصاب امیرالمؤمنین امام علی (ع) به امامت و ولایت و خلافت پس از رسول خدا دانسته و  این رخداد را در کنار روند بعثت و عاشورا و ظهور منجی از مهمترین نقاط عطف تاریخ و مکتب اسلام عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: در این زمینه محورها و مباحث اساسی و مهمی قابل تبیین است. از جمله اهمیت رخداد  غدیر . چرا که عید غدیر عید خلافت و ولایت، برترین عید، عید بزرگ و عیدالله الاکبر، عید آل محمد (ص)، روز برکت، روز ناله شیطان، روز ناامیدی کفار، عید آسمانی، امیدواری مؤمنان و عید بی نظیری است.

مرادزاده خاطرنشان کرد: خاستگاه غدیر خم در وحی الهی است. مانند آیه تبلیغ، آیه اکمال دین، و...

وی با بیان آنکه غدیر خم در روایات و منابع دینی از اجماع برخوردار است افزود: همه علما بر حقیقت وقوع آن اتفاق نظر دارند اگرچه برخی مذاهب در تأویل و معنای ولایت مباحثی دارند.

جشن غدیر

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: غدیر خم نشان داد که با انتصاب الهی و بیعت مردمی منشأ مشروعیت نظام دینی مشروعیت الهی مردمی است و این بهترین مدل حکمرانی است که در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تجلی یافته و ولایت فقیه عادل استمرار غدیر است.

 جشن غدیر
 

در ادامه این مراسم به مدح و ستایش امام علی (ع) و مدیحه سرایی  در موضوع عید بزرگ غدیر خم، عید ولایت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار