گفتگو با کار آفرین نیشابوری

300 مورد تسهیلگری در امر اشتغالزایی صورت گرفته است

حمایت بسیج سازندگی برای شروع کار بوده است اما باید توجه بیشتری صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۶۰۹۳۶۴
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

در گفتگو با خبرگزاری بسیج صورت گرفت:

لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد فعالیت‌هایی که در زمینه اشتغال، دارید توضیح دهید؟
ربابه صدیقی هستم متولد سال ۵۱ در یکی از روستاهای شهرستان نیشابور،در یک خانواده پر جمعیت بزرگ شدم، شغل پدرم کشاورزی بود،تا ۲۷ سالگی در حوزه دامداری و خیاطی مشغول کار بودم تا اینکه  به خاطر شغل همسرم به شهر مهاجرت کردیم، خدمه کفشداری حضرت رضا ع و خیاط خانه حضرت هستم تا مقطع سیکل بیشتر درس نخواندم، مدرک تسهیل‌گر جوانی جمعیت از استان قدس رضوی و گروه جهادی سازندگان فردا را دارم.

چند سال است که در این حوزه فعالیت دارید؟
۳۹ سال است که کار خیاطی و تولیدی پوشاک دارم،۲۳ سال تولید گلاب عرقیات سنتی، ۷ سال است که تولیدات چای میوه ای و خشک را نیز انجام می دهم.

چگونه با بسیج سازندگی ارتباط گرفتید کمک های این نهاد به شما به چه صورت بوده است؟
چهار سال است با بسیج سازندگی  به صورت جهادی کار میکنم مسول گروه جهادی سازندگان فردا و روابط سازمان بین ادارات هستم همچنین مسول برگزاری بازارچه های اقتصاد مقاومتی مشاغل خانگی را دارم.

چه تعداد را در حوزه مشاغل خانگی پشتیبانی کردید تا کار کنند؟
۲۵۰ تا ۳۰۰ تسهلیگری در امر اشتغالزایی داشتم، که به نوعی در بازارچه ها و نمایشگاه با آموزش ها و امکاناتی که در اختیارشان قرار میدادم به توانمندی در تولید و فروش محصول دست پیدا کردند، در تولید عرقیات سنتی ۱۰ نفر مشغول هستند، پیگیر هستم دارم در زمینه پارچه بافی برای دو روستای محل تولدم  اشتغال و آموزش ایجاد کنم.

هدف شما از این کار چی بوده است؟

خیلی ها ایجاد شغل را آموزش می دانند بعد از یادگیری  در مرحله تولید و فروش می مانند، من اعتقاد دارم هر تولید کننده اول باید فروشنده خوبی باشد  فوت فن فروش محصول را بداند بتواند بازار مورد نظر خود را پیدا کند، آمدم در کنار تولید و کار برنامه ای پیاده کردم تا دوستان همراه با تولید و اشتغال در خانه با مشتری روبرو شود و بتواند کالا را معرفی کند خوشبختانه با کمک شهرداری این مکانهای ثابت را با تخفیفات گرفتم در اختیار تولید کننده قرار دادم، تا تولید کننده بتواند بدون دغدغه کار کند.

بسیج سازندگی به شما چقدر کمک کرد؟
ما تولیدکنندگان را برای دریافت وام اشتغال به بسیج سازندگی معرفی می کنیم، من ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کردم اما این مبلغ جوابگوی کار تولید اشتغال نیست، چراکه گاهی  برای خرید ابزار تولید دچار مشکل می شویم.

ما نیروی خاموش جهادی هستیم که هیچ مدرکی نداریم تا به عنوان پشتیبان معرفی شوم، متاسفانه وقتی خواستم شرکت پشتیبانی مشاغل خانگی را ثبت کنم اداره کار مپافقت نکرد،حتی یک کارت راهبر  شغلی ندارم در صورتی که خیلی ها کارت دارند. از مسولین تقاضا دارم تا از مشاغل خرد خانگی و تولیدکنندگان خرد حمایت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار