خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش بصیرتی طلاب در قزوین

هدایت عمومی در فطرت ماست

هدایت عمومی در فطرت ماست
آیت اله عابدینی عنوان کرد: هدایت عمومی در فطرت ماست اما خدا ما را مجبور نکرده است، این ماییم که ظلم یا عدل را انتخاب می‌کنیم، چرا که انسان مختار است.
کد خبر: ۹۶۰۹۴۳۰
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش بصیرتی ائمه جمعه، جماعات، علما و طلاب استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در آیه 201 سوره اعراف می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، یعنی (مسلماً کسانی که نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی‌های ظاهری و باطنی تقوا ورزیده‌اند، هرگاه وسوسه‌هایی از سوی شیطان به آنان رسد خدا و قیامت را یاد کنند، پس بی‌درنگ بینا شوند و از دام وسوسه‌هایش نجات یابند).

وی ادامه داد: برای این نشست بصیرتی که اندیشمندان، ائمه جمعه و جماعت، مبلّغان، اهل وعظ و منبر و هدایتگران جامعه ایمانی دور هم جمع شده‌اند، این آیه مناسب است، وقتی ما این لشکر معنوی امام زمان (عج) را پای کار دغدغه‌های دین می‌بینیم دلمان قوّت می‌گیرد و روحیه پیدا می‌کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اولین مسئله‌ای که می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، بحث انتخاب و اختیار است، این اختیار و انتخاب از موضوعات مهم انسانی است و انسان را از دیگر موجودات متمایز می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: موضوع اختیار و انتخاب را خدا در فطرت انسان زمینه‌سازی کرده است، خدای متعال در سوره دهر فرموده انسان چیز قابل ذکری نبوده، ما او را از نطفه مختلطی آفریدیم و او را می‌آزماییم و او را شنوا و بینا قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان وقتی در این عالم قرار گرفت خدا او را سمیع و بصیر آفرید، یعنی سمیع و بصیر بودن را مانند نرم‌افزار در وجود او نصب کرد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: در ادامه باز هم پای انتخاب به میان می‌آید، مرحله اول این بود که ما از میان چیزی که قابل ذکر نبود انتخاب شده و تبدیل به آدم شدیم، یک انتخاب دیگر هم این است که ما انتخاب می‌کنیم شاکر یا کفور باشیم، خدای متعال در آیه 3 سوره انسان می‌فرماید «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا»، یعنی (ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس)، خدای متعال در این آیه می‌فرماید ما هدایت عمومی به انسان دادیم، حال او می‌خواهد شاکر یا کفور باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هدایت عمومی در فطرت ماست اما خدا ما را مجبور نکرده است، این ماییم که ظلم یا عدل را انتخاب می‌کنیم، چرا که انسان مختار است.

وی یادآور شد: حال به شاخص‌های انتخابات ریاست جمهوری بپردازیم، شما مؤثرترین‌ها در افکار و رفتار مردم هستید، اگر بتوانید این معیارها را آرام، باحوصله و در درازمدت در جان مخاطبان خود جا بیندازید، هر انتخاب خوبی که آن‌ها می‌کنند شما هم در ثوابش شریک خواهید شد و اگر کوتاهی کنید و انتخاب نامناسبی رخ دهد که باعث ضعف دین و ایمان مردم شود، شما هم در وزر و وبال آن شریک می‌شوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه 39 سوره احزاب می‌فرماید «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا»، یعنی (این سنّت خداست در حق آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند)، شما مبلّغان رسالت الهی هستید.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: آبروی مبلّغین در عالم هستی، پیامبر اکرم (ص) است، خدای متعال آن حضرت را برای مأموریت تبلیغ منصوب کرد، خدای متعال در آیه 67 سوره مائده می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ»، یعنی (ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد به خلق برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از شرّ مردمان محفوظ خواهد داشت، و دل قوی دار که خدا کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد).

وی بیان کرد: بنابراین رسول اکرم (ص) اولین و بزرگ‌ترین مبلّغ عالم هستی بوده است، البته انبیاء و ائمه (ع) همه مبلّغ بوده‌اند، اما در میان همه آن‌ها، آن کسی که حکم صریح و رسمی از خدای متعال دریافت کرده رسول اکرم (ص) است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حال به سراغ موضوع تبلیغ می‌رویم، وقتی در آیه 67 سوره مائده تعلق و تدبر می‌کنیم و به احادیث و روایات رجوع می‌کنیم، یقین می‌کنیم این آیه در مورد امیرالمؤمنین (ع) است، این مسئله حتی در منابع اهل سنت هم موجود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: معلوم می‌شود مهم‌ترین موضوع تبلیغ، تبلیغ ولایت و امامت است، ما در هر زمینه‌ای تبلیغ می‌کنیم، این مسئله باید در رأس آن واقع شود، اگر دست مردم را در دست علی (ع) و اولاد او نگذاریم و اگر دغدغه علی (ع) و اولاد او را نداشته باشیم، معلوم نیست کارمان به کجا ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر غدیرخمی، عاشورایی، امام حسنی، امام حسینی و فاطمی باشیم مورد رضای خدا خواهیم بود، خدای متعال در غدیرخم پس از اینکه پیامبر (ص) مأموریت خود را به سرانجام رساند، در آیه 3 سوره مائده فرمود «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»، یعنی (امروز دين شما را برايتان كامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانيدم و اسلام را براى شما به عنوان آيينى برگزيدم).

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: شاخص‌های انتخاب چیست؟ برای اینکه به این شاخص‌ها برسیم، ابتدا باید بپرسیم ما برای چه چیزی باید انتخاب کنیم؟ برای مثال اگر ما بخواهیم یک منبری برای دهه محرم انتخاب کنیم، باید به دنبال کسی باشیم که معرفت امام حسین (ع) داشته باشد، معارف آن حضرت را بشناسد و بیان مردم‌فهم داشته باشد، اگر ما بخواهیم برای یک اداره راننده‌ای را انتخاب کنیم، ملاک این است که این راننده قانونمند، ماهر و بااخلاق باشد، اگر به دنبال آشپز باشیم او باید ماهر و باسابقه باشد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین چیزی که باید در انتخاب ما مشخص باشد، این است که آیا این آدم انتخاب‌شونده پای ولایت خدا، همان ولایتی که به رسول اکرم (ص) تَسّری پیدا کرده و از آن حضرت به امیرالمؤمنین(ع) و اولاد آن حضرت منتقل شده و در زمان غیبت هم استمرار پیدا خواهد کرد، ایستاده است؟

وی عنوان کرد: ما با ولایت مراسمی و تشریفاتی نمی‌توانیم به به جنگ صهیونیست‌ها برویم و از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم، بلکه رئیس جمهور ما باید پای ولایت میدانی که مبلّغ مقاومت اسلامی است، باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز کاندیداها را ببینید، برخی تنها چیزی که هرگز در کلامشان وجود ندارد بحث ولایت خدا، دین، حیثیت اسلام و اقتدار نظام اسلامی است و دغدغه دین در کارشان نیست.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 257 سوره بقره می‌فرماید «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»، یعنی (خداوند سرور كسانى است كه ايمان آورده‏‌اند آنان را از تاريكي‌ها به سوى روشنايى به در مى‌برد ولی كسانى كه كفر ورزيده‏‌اند سرورانشان [همان عصيانگران] طاغوتند كه آنان را از روشنايى به سوى تاريكي‌ها به در مى‌برند آنان اهل آتشند كه خود در آن جاودانند).

وی تأکید کرد: خدای متعال در این آیه از ما می‌خواهد صف خود را مشخص کنیم، آدم‌ها در دو دسته قرار دارند، ولیّ یک دسته خدا، رسول و ائمه (ع) هستند، خداوند این‌ها را از تاریکی به سوی نور می‌برد، ولیّ یک عده شیطان و طاغوت است که آن‌ها را از نور به تاریکی می‌برد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما به دنبال کسی می‌گردیم که مجری این نگاه خدایی و قرآنی باشد، یعنی بخواهد ولایت خدا در عالم توسعه پیدا کند و ساختار و ساختمان ولایت شیاطین در هم کوبیده شود، این یک معیار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: پس آن کسی که ما به دنبال او می‌گردیم باید به معنای واقعی کلمه ملتزم به دین باشد، یعنی مبانی دینی داشته باشد و مؤمن باشد.

وی اظهار کرد: در راستای اهمیت اعتقاد دینی باید گفت خدای متعال در آیه 27 سوره غافر می‌فرماید «وَقَالَ مُوسَى إِنِّي عُذْتُ بِرَبِّي وَرَبِّكُمْ مِنْ كُلِّ مُتَكَبِّرٍ لَا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ»، یعنی (و موسى گفت من از هر متكبرى كه به روز حساب عقيده ندارد به پروردگار خود و پروردگار شما پناه برده‏‌ام).

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: هر متکبری که قیامت، رستاخیز و حساب و کتاب را قبول ندارد، باید از او به خدا پناه برد، اگر به خدا پناه نبریم، بلایی به سرمان خواهد آمد مانند همان که 8 سال به قهقرا رفتیم، عزتمان زیر سؤال رفت، سرمایه‌هایمان هدر شد و محصول اندیشمندان متدین و مؤمن ما که پای کار پیشرفت‌های علمی اعم از هسته‌ای و غیر هسته‌ای بودند، متوقف شد و در دستگاه‌هایشان سیمان ریخته شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما وقتی اهل ولایت و مبانی اعتقادی و دینی شدیم، باید به دنبال عبد و بنده بگردیم، آن کسی که سر به بندگی نساید آدم خطرناکی خواهد بود و مثل فرعون ادعای ربوبیت و الوهیت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال فرموده من شما را برای عبادت به این دنیا آورده‌ام، خدای متعال در آیه 56 سوره ذاریات می‌فرماید «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»، یعنی (و جن و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند)، هر کاری می‌کنیم باید به نیت عبادت باشد، در این صورت بیشتر توفیق پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما باید به نیت بندگی رأی بدهیم و دیگران را هم تشویق کنیم به نیت بندگی رأی بدهند، همه انبیاء برای بندگی آمده‌اند، خدای متعال در آیه 36 سوره نحل می‌فرماید «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ»، یعنی (و در حقيقت در ميان هر امتى فرستاده‏‌اى برانگيختيم تا بگويد خدا را بپرستيد و از طاغوت [فريبگر] بپرهيزيد پس از ايشان كسى است كه خدا او را هدايت كرده و از ايشان كسى است كه گمراهى بر او سزاوار است بنابراين در زمين بگرديد و ببينيد فرجام تكذيب‌كنندگان چگونه بوده است).

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: آدم با عقیده، عبادت می‌کند، ما هر چه در عقیده قوی‌تر، روشن‌تر و مستحکم‌تر باشیم، به همان اندازه عبادتمان کیفیت بیشتری پیدا می‌کند، در سوره حمد نیز ابتدا اساس عقاید بیان می‌شود و سپس بحث عبادت مطرح می‌شود.

وی یادآور شد: ما در میان کاندیداها باید به دنبال بنده خدا بگردیم، اگر بنده خدا باشیم باید بگوییم آن کسی که بهتر می‌تواند در عرصه بندگی خدمت کند، او شایسته رأی دادن است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از معیارها تقواست، تقوا محصول بندگی است، خدای متعال در آیه 21 سوره بقره می‌فرماید «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»، یعنی (اى مردم پروردگارتان را كه شما و كسانى را كه پيش از شما بوده‏‌اند آفريده است پرستش كنيد باشد كه به تقوا گراييد).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدای متعال در آیه 102 سوره آل‌عمران می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»، یعنی (اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! آنچنان كه حق تقوي و پرهيزكاري است، از خدا بپرهيزيد! و از دنيا نرويد، مگر اينكه مسلمان باشيد! بايد گوهر ايمان را تا پايان عمر حفظ كنيد).

وی بیان کرد: باید ببینیم آدمی که می‌خواهیم به او رأی بدهیم، باایمان است؟ ایمانش با تقوا تجلی پیدا می‌کند؟ تقوای او، وی را به مقام تسلیم در پیشگاه خدا رسانده است؟ به دنبال راضی کردن آمریکا و تسلیم شدن در مقابل آنان نباشد، بلکه در پیشگاه خدا تسلیم باشد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: تسلیم از مراحل عالیه ایمان است، حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل (ع) هر دو به مقام تسلیم رسیده بودند که راضی شدند مأموریتشان یعنی قربانی کردن اسماعیل (ع) را انجام دهند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: ما به دنبال کاندیدایی می‌گردیم که اهل ایمان، تقوا، تسلیم و بصیرت باشد، امیرالمؤمنین (ع) فرمود تنها کسانی می‌توانند پرچم دین را برافراشته نگه دارند که اهل صبر و بصر هستند، یعنی هم استقامت دارند و مقاومت می‌کنند و هم بصیرت دارند و به موقع می‌فهمند باید چه کنند.

وی تصریح کرد: عمار و سلمان اهل بصیرت بودند، کاندیداها باید اهل صبر باشند، فوراً از کوره در نروند و جا خالی نکنند، برخی آمدند در رسانه ملی گفتند رئیسی 6 کلاس سواد دارد، آیت‌الله رئیسی جوابی به آن‌بها نداد، این در ذهن مردم باقی ماند تا وقتی ایشان به شهادت رسیدند، بعد از شهادتشان رسانه‌ها منتشر کردند که شهید رئیسی هم مجتهد حوزه بود و هم دکترا داشت، اما خودش نیامد از خودش دفاع کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خیلی‌ها بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی توبه کردند، این‌ها آدم‌های بااصالتی هستند که وقتی اشتباهی از آن‌ها سر می‌زند می‌فهمند که باید توبه کنند، اما خیلی‌ها کارشان به توبه نمی‌رسد، آن کسی که توبه می‌کند از درجاتی از بصیرت برخوردار است، اما آن کسی که کاری نمی‌کند تا مجبور به توبه شود، او به معنای واقعی اهل بصیرت است، این بصیرت محصول تقواست.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: برخی با پول نوکر دیگران می‌شود، برخی با وعده مقام و مسئولیت نوکر دیگران می‌شوند، شیطان به دنبال این زخم‌ها می‌گردد تا برای خودش نوکر پیدا کند و بعد سوارش شود، سلطنت شیطان نسبت به کسانی مؤثر است که خودشان هم به دنبال شیطان می‌گردند، لیاقت این‌ها همان شیطان است.

وی عنوان کرد: ما باید به دنبال کسی بگردیم که حق برای او مهم باشد، ما اعتقادمان بر این است که «جاء الحق و زهق الباطل»، به محض اینکه حق می‌آید، دیگر باطلی وجود ندارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم آبرومند و عزتمندی حق را رها نکرد، مگر اینکه خوار و ذلیل شد، هیچ آدم ضعیف و ناتوانی با حق همراه نشد مگر اینکه خدا او را به عزت رساند؛ در این فرمایش حضرت هم بشارت و هم انذار وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: تاریخ نشان می‌دهد آدم‌هایی که حق را رها کرده و به دنبال منفعت‌جویی بودند و در نتیجه به خاک ذلت نشستند، همچنین تاریخ نشان می‌دهد آدم‌هایی را که به پای حق نشستند و خدا به آن‌ها عزت و آبرو بخشید.

وی تأکید کرد: ما باید به دنبال کسی باشیم که عدالت برایش مهم باشد، برخی‌ها خانواده، اطرافیان، رفقا و باندشان برایشان مهم است، چقدر ما از این ناهنجاری‌ها مصیبت کشیده‌ایم، حضرت موسی (ع) از خدا برای انجام مأموریتش درخواست معاون و وزیر کرد و گفت برادرم هارون وزیر من باشد، نه بخاطر اینکه برادر من است، بلکه چون دارای اهلیت است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که بعداً برای انتخاب وزرا و مسئولان، به دنبال حق بوده و به دنبال کسانی باشد که دارای اهلیت باشند، برخی‌ها به همدیگر رشوه‌های سیاسی می‌دهند، یعنی می‌گویند ما برای رأی آوردن تو آبروی خود را به میدان می‌گذاریم، اما بعد از اینکه به ریاست جمهوری رسیدی باید هر چه ما می‌گوییم همان شود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: باید به دنبال کسی باشیم که ملتزم به قرآن بوده و پای کار قرآن باشد، قرآن نور است، شما اگر می‌خواهید به نور برسید باید با قرآن و اهل بیت (ع) همراه شوید، این معنا در سوره نور آمده است، همچنین خداوند در این سوره می‌فرماید هر کس از قرآن و اهل بیت (ع)، نور الهی را نگیرد، تاریک است و هیچ نوری نخواهد داشت، چنین کسی تبلیغ ذلت‌پذیری و بی‌حجابی می‌کند.

وی اظهار کرد: باید به دنبال کسی بگردیم که از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی پاسداری کند، خدای متعال در آیه 32 سوره حج می‌فرماید «ذَلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، یعنی (اين است فرايض خدا و هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت آن حاكى از پاكى دل‌هاست).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: باید به دنبال انتخاب کسی باشیم که دنبال برجسته شدن شعائر الهی باشد، به شهید رئیسی گفتند ما از شما تشکر می‌کنیم که با رهبر هماهنگ هستید، ایشان گفت من سرباز و پای کار رهبر هستم، این ریشه قرآنی دارد، آدم یک مرتبه به این مقام نمی‌رسد، این چنین است که خدا ایشان را محبوب القلوب کرد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در مقابل کسانی که به دنبال برجسته شدن شعائر الهی هستند، کسانی قرار دارند که به دنبال اشاعه فحشا هستند، خدای متعال در آیه 19 سوره نور می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی (كسانى كه دوست دارند كه زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‏‌اند شيوع پيدا كند براى آنان در دنيا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و خداست كه مى‏‌داند و شما نمی‌دانید).

وی خاطرنشان کرد: ملاک دیگر اینکه حمایت از ستمدیدگان، مستضعفان و محرومان عالم را در دستور کار قرار دهد، این یک رسالت قرآنی است، سلیقه‌ای نیست، خدای متعال در آیه 75 سوره نساء این رسالت را بر عهده ما قرار داده است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: آن‌هایی که اکنون در برخی برنامه‌های تبلیغاتی برای رأی آوری سینه چاک می‌کنند، یک زمانی حاج قاسم به سختی می‌توانست از زیر سیطره این‌ها به داد سوریه برسد، حاج قاسم و حاج حسین همدانی به بشار اسد گفتند بمان، ما از تو حمایت می‌کنیم، در حالی که همه دنیا باورشان این بود که بشار اسد باید برود، این چنین بود که حرف همه دنیا باطل شد، این به معنای «جاء الحق و زهق الباطل» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آن کسی که حامیان مستضعفان است به راحتی جبهه حق را ترک نمی‌کند، قوی‌ترین کید و مکری که دشمنان داشتند همان بود که به نام داعش در سرزمین‌های اسلامی از قبیل سوریه، عراق، لبنان، یمن این دام را گستردند، این دام شیطان بود، بزرگ‌ترین دام آن‌ها به همت دلاورمردان ما برچیده شد، ما به دنبال آدمی می‌گردیم که با این رویکرد دنیا را ببیند.

وی یادآور شد: ما باید به دنبال کسی باشیم که شدت در مقابل دشمنان و مهر و محبت نسبت به دوستان را از او ببینیم، برخی پیش از این مرد لبخند و سازش بودند، این‌ها آن موقعی که با جان کری قدم می‌زدند نعره زدن بلد نبودند، آن موقعی که می‌خواستند با ترامپ و بایدن صحبت کنند، نعره سرشان نمی‌شد، آنجا افتخار می‌کردند که با آن‌ها قدم بزنند، امروز می‌بینیم که زورشان به متدینین می‌رسد که بر سر آن‌ها نعره بزنند، برخی از اشرار هم برای این‌ها کف می‌زنند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: خدای متعال در آیه 29 سوره فتح می‌فرماید آن‌هایی که در معیت پیامبر (ص) هستند «أشِدّاءُ عَلی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم» هستند، خدای متعال در آیات 138 و 139 سوره نساء می‌فرماید خدا منافقین را به عذاب الیم گرفتار می‌کند، منافقین کسانی هستند که به جای اینکه با مؤمنین همراه شوند، با دشمنان مؤمنین و دشمنان خدا همراه می‌شود، سپس خدا از آن‌ها می‌پرسد آیا عزت را از کافران انتظار دارند؟ در حالی که هر چه عزت است فقط نزد خداست، از دشمنان جز ذلت و خواری بر نمی‌آید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: باید به دنبال کسی باشیم که زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم دغدغه او باشد، ببینیم چه کسی چنین دغدغه‌ای دارد و چه کسی لیاقت این را ندارد که چنین دغدغه‌ای را بر زبان بیاورد.

وی بیان کرد: خدای متعال در آیه 41 سوره حج می‌فرماید «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُور»، یعنی (آنان که خدا را یاری می‌کنند آن‌هایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که عاقبت کارها به دست خداست).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آن کسی که می‌خواهد زمینه‌ساز ظهور باشد، نماز، ایمان، عدالت، انسانیت، رأفت، عطوفت و عدل برایش مهم است، چنین کسی زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: باید به دنبال کسی باشیم که به آینده امیدوار باشد، برخی دائم آیه یأس می‌خوانند و می‌گویند ما بیچاره‌ایم، فقط می‌گویند اگر به آمریکا بگوییم ما نوکر شما هستیم، کارمان درست می‌شود، این‌ها نمی‌فهمند که این ابتدای ذلت و بدبختی است.

وی تصریح کرد: ما به آینده‌ای که خدای متعال فرموده اعتقاد داریم، خدای متعال در آیه 105 سوره انبیاء می‌فرماید «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»، یعنی (و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد).

امام جمعه قزوین یادآور شد: خدا در این آیه می‌فرماید زمین به ارث در اختیار بندگان صالح من قرار می‌گیرد، یعنی مصلح کل بندگان صالح را رهبری می‌کند و آینده جهان، آینده مصلح کل و آینده بندگان صالح من خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در ادامه سوره انبیاء می‌فرماید ای رسول ما، تو رحمت للعالمینی و آینده جهان، آینده تو و پیروانت خواهد شد، رسول خدا (ص) نیز فرمود از وجود نازنین مادرم نوری ساطع بود که این نور، همه عالم را نشان می‌داد، این نور رسالت من بود.

وی عنوان کرد: تمدن آمریکایی همان است که امروز در غزه می‌بینیم، همه دیدیم آمریکا چه بلایی بر سر سوریه، یمن و عراق آورد، آن وقت برخی‌ها به دنبال صلح و آشتی با آمریکا هستند، خدای متعال در آیه 60 سوره انفال می‌فرماید هر چه در توان دارید بسیج کنید تا با این تدارکات دشمنان خدا و دشمنان خودتان را بترسانید.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: چون ما در عصر مقاومت اسلامی هستیم، باید به کسی که به روابط بین‌الملل و سیاست خارجه آشنا باشد رأی بدهیم، باید به کسی رأی بدهیم که بداند باید با چه ادبیاتی با دنیا صحبت کند، گذشتگان با ادبیاتی صحبت کردند که باعث شدند ما حتی نمی‌توانستیم به راحتی نفت بفروشیم، اما ادبیاتی که شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در پیش گرفتند چقدر متفاوت بود، این عزیزان طوری قوی به میدان آمدند که دیگر دشمنان ما حتی فکر جنگ با ما هم به سرشان نمی‌زد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما زیر سایه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، مشمول برکات ائمه (ع) باشیم، تلاش کنیم در تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات سنگ تمام بگذاریم و در نشان دادن شخص اصلح نیز کوشش کنیم تا مردم را با معیارهای ایمانی راهنمایی کنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار