خبرهای داغ:
مثبت سوژه:

گزارش بسیج از مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک ملچ آرام شهرستان رامیان گلستان

روایتی از مسجدی نمونه و پایگاه مقاومت بسیجی اسوه که با اجرای برنامه های فرهنگی ، معنوی در حال تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی برای آینده ایران اسلامی است / شرح برگزاری یادواره های شهدای شهرک در هفته مبارک بسیج
کد خبر: ۹۶۰۹۴۷۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

گزارش بسیج از مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک ملچ آرام شهرستان رامیان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ مسجد علی ابن موسی الرضا ع واقع در شهرک‌ملچ آرام‌ شهرستان رامیان در سال ۱۳۷۳ساخت ان باکمک‌اهالی شهرک ‌و خیرین شروع شد. در این شهرک ‌حدودا ۷۰۰خانوار زندگی می کنند که جمعیت آنها بیش از ۲۰۰۰ نفر می باشد.

به دنبال معرفی مساجد برتر به مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک ملچ آرام رامیان رفتیم و با فرمانده جوان و کوشای پایگاه این مسجد، لحظاتی به گفتگو نشستیم.

نصرالله آقاعلی  از سال ۱۳۹۸ عهده دار مسئولیت فرماندهی پایگاه مقاومت شهید دستغیب که مستقر در مسجد میباشد را به عهده گرفته و با همکاری بعضی از دوستان که سابقه فرهنگی و قرآنی در سطح شهر داشتند شورای پایگاه جوان و انقلابی راتشکیل داده و با تعامل با نوجوانان و جوانان شروع به فعالیتهای قرآنی و آموزشی و فرهنگی و اردویی کرده است که الحمدلله موجب جذب حداکثری آینده سازان این مرز و بوم شده است.

گزارش بسیج از مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک ملچ آرام شهرستان رامیان

در سال و99 - 1400بعنوان پایگاه برتر در جشنواره مالک اشتر و درسال ۱۴۰۱بعنوان پایگاه اسوه در سطح شهرستان معرفی شد و با عضویت در هیات امنای مسجد و همکار صمیمانه با آنها  موفق به کسب عنوان مسجد نمونه در سطح شهرستان و استان در چند سال پیاپی شده است.

وی می گوید: در همه مناسبت‌ها و ایام الله‌ها برنامه‌های جشن و عزاداری  و اطعام دهی برگزار می‌شود، یادواره شهدا تاکنون در ۱۰ سال به صورت منظم در هفته بسیج برگزار می‌شود.

گزارش بسیج از مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک ملچ آرام شهرستان رامیان

آقاعلی در خصوص برنامه های فرهنگی مسجد اینگونه توضیح می دهد:  کلاس‌های قرآن،  وقت سالن فوتسال، کلاس‌های آموزشی درسی، حلقه‌های صالحین،  کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر،  نشست‌های بصیرتی همراه با اردوهای تفریحی داخل شهرستان و استان و به صورت منظم هر ساله اردوی زیارتی مشهد مقدس در تابستان به مدت ۵ روز جهت تشویق نوجوانان و جوانان برگزار می‌گردد.

عضو هیئت امنای مسجد شهرک ملچ آرام رامیان با اشاره به گروه جهادی فعال در این مسجد عنوان می کند: پایگاه دارای یک گروه جهادی می‌باشد به نام  یکی از  شهدای  شهرک  به عنوان گروه جهادی شهید چراغ علی هدایتی که تعداد حداقل  ۲۵ نفر جوان در  مهارت‌های مختلف در مواقع ضروری و بحران‌ها ایفای نقش می‌کند.  از جمله موارد فعالیت گروه جهادی حضور در بازسازی روستای زلزله زده قورچای رامیان و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی وغذایی، لباس، کیف و کفش و لوازم التحریر به مناسبت‌های مختلف انجام شده است.

وی تصریح کرد: در نوبت‌های بسیار زیاد  هر هفته به نوجوان‌هایی که مرتب در نماز جماعت شرکت می‌کنند به صورت قرعه، هدایایی در پایان هر هفته اهدا می‌گردد.

گزارش بسیج از مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) شهرک ملچ آرام شهرستان رامیان

فرمانده پایگاه مقاومت شهید دستغیب رامیان با بیان برنامه های هفتگی مسجد اذعان داشت: کلاس‌های قرآن دوشنبه و پنجشنبه هر هفته بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: همونطور که دشمن در حال برنامه‌ریزی برای اغفال جوانان و نوجوانان هست، اگر ما هم برای جوانانمان و نوجوانانمان برنامه نداشته باشیم حتماً ضرر خواهیم کرد ما در پایگاه سعی کردیم جوانان را با  برنامه‌هایی که برای آنان در نظر گرفته‌ایم جذب حداکثری کنیم و به جرات می‌توانم بگویم که یکی از مساجدی هستیم که هر روز بیش از ۴۰ نفر نوجوان و جوان و نونهال در نماز جماعت شرکت می‌کنند که نظیر آن در سطح استان بسیار کم می‌باشد  انشالله با کمک و مساعدت بیشتر همه خیرین و دلسوزان بتوانیم نقش بهتر و پررنگی در جذب این قشر عزیز و پرکار و پرتلاش به مسجد و فعالیت‌های انقلابی و قرآنی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار