رای دادن هم حق است و هم تکلیف

حجت الاسلام والمسلمین سرحدی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات حق بزرگ است، گفت: از کسانی که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند می پرسم که آیا با پایین آمدن درصد مشارکت مشکل معیشتی حل می شود.
کد خبر: ۹۶۰۹۵۰۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل، مسئول حوزه نمایندگی ناحیه زابل در نشست سیاسی بصیرتی اظهار کرد: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.

وی افزود: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند اگر مردم نسبت به آن نارضایتی داشته باشند، کسی یا گروه دیگری را که مناسب‌تر و با کفایت‌تر می‌شناسند جایگزین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سرحدی تصریح کرد: شرکت در انتخابات حق بزرگ و مهمی است و امروز مردم بسیاری در جهان برای داشتن حق رای می جنگند و عده زیادی در این راه کُشته می شوند.

وی ادامه داد: برخی از مردم فکر می‌کنند که شرکت نکردن در انتخابات، یعنی رای دادن به هیچکدام از گزینه‌های موجود است و فکر می‌کنند که رای ندادن به معنای اعتراض به فهرست نامزدهای انتخاباتی است و دوست دارند صدای اعتراضشان شنیده شود در حالی که بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که صدای معترضانِ خاموش شنیده نمی‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ناحیه زابل گفت: در انتخابات، موضوع فقط انتخاب یه فرد برای تصاحب یک جایگاه شغلی نیست و هرگز برای انتخاب مدیر یک بانک انتخابات سراسری برگزار نمی‌شود، بلکه رای دادن به معنای حمایت یا عدم حمایت از یک جریان فکری اقتصادی است.

وی اظهار داشت : تورم، نرخ بیکاری، نسبت صادرات به واردات، میزان تولید نفت، حداقل دستمزدها، قیمت نان و حتی سطح آب‌های زیرزمینی به سیاست‌های رئیس جمهور، اعضای کابینه و مدیران دولتی بستگی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین سرحدی خاطر نشان کرد: در دوره‌هایی دیده‌ایم که یک رئیس‌جمهور یا یک دولت چقدر باعث رشد کشور در عرصه‌های مختلف شده و گاه یک دولت یا رئیس‌جمهور خود تبدیل به مانعی برای پیشرفت و حل مشکلات کشور شده‌است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار