نجفی خبر داد

رسیدگی به بیش از ۱۰۲ هزار پرونده در دادسراهای استان همدان

همدان-دادستان همدان گفت: در مجموع دادسراهای استان ۱۰۲ هزار و  ۲۰۰ پرونده رسیدگی شده است.
کد خبر: ۹۶۰۹۸۲۶
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
رسیدگی به بیش از ۱۰۲ هزار پرونده در دادسراهای استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت اربعین شهید رئیسی و همکارانش و تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: دستگاه قضایی استان همسو با رهبر معظم اقداماتی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات در سند تحول در چهار فصل تعریف شده است، افزود: از جمله این اقدامات کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا است که مورد تاکید رهبر معظم است که باید تلاش وافر انجام شود و بحق اتقان افزایش یابد و استان همدان جزء استان‌های اولیه است که حدود ۱۱ درصد نقض آرا است در حالی که میانگین‌کشوری تا ۲۰ درصد است.

دادستان همدان با تأکید بر اصلاح مجرمین گفت: هدف از مجازات اصلاح مجرم و برگشت او به عموم مردم است و مورد دیگر وقوع جرایم و دعاوی است.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه است که در استان معاونت پیشگیری تشکیل شده و برنامه‌های متنوعی را انجام می‌دهد، ابراز کرد: بحث دیگر تثبیت مالکیت است، اگر یک برنامه اثرگذار نباشد باعث به وجود آمدن چالش‌هایی می‌شود؛ طی یک سال پیش بینی شده افرادی که اسناد عادی دارند مراجعه کنند و همچنین مشاورین املاک مجاز به تنظیم قرارداد نخواهند بود، این کار دلالی است و صرفا دو طرف را بهم معرفی می‌کند و دلال حق تنظیم قرارداد ندارد.

نجفی با بیان اینکه امروز ۴۰ درصد دعاوی به صورت غیرمستقیم است، عنوان کرد: در نظام حقوقی زیرساخت‌ها باید انجام شود؛ هدفمند کردن بازرسی‌ها و علاوه بر خودکنترلی، مسئول اجرای حسن نظارت است.

وی گفت: دادسرا به عنوان پیشانی کار و تحت عنوان اورژانس ما است؛ در ابتدای کار اقدام سریع باید انجام شود تا پالایش شود.

دادستان همدان با بیان اینکه در مجموع دادسراهای استان ۱۰۲ هزار و  ۲۰۰ پرونده رسیدگی شده است، اعلام کرد: در دادسرا در کنار رسیدگی به دعاوی و جرائم اقدامات دیگری هم رسیدگی می‌شود، احیای حقوق عامه، مسئله آب شرب همدان و تامین آب از تالوار از جمله این اقدامات است که با بارش‌های خوب سد اکباتان سرریز کرد و امسال عمدتا آب همدان از این سد تامین می‌شود و دیگری رنگ و بوی آب است که نسبت به سال گذشته مطلوب است.

وی ابراز کرد: موضوع دیگر بحث کیفیت مرغ همدان است که در فرایند کشتار دقت لازم انجام نمی‌شود، بحث راه آهن که سال‌ها به همدان آمده و با مسائل و مشکلاتی مواجه است نیز در حال بررسی است، از حقوق عامه مردم بحث امنیت روانی مردم است، در این حوزه مستمر فضای مجازی رصد می‌شود و اگر جایی فعلی مجرمانه باشد پیگیری می‌شود.

نجفی با بیان اینکه استان همدان دارای معادنی است که باید بررسی شوند و عموم قاطبه مردم از آن برخوردار نیستند، ادامه داد: در بحث امنیت سنجی مردم نیز نقاط حادثه خیز باید شناسایی شوند، اقتصاد مقاومتی که یکی از موضوعات اصلی بحث مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: در بحث شهرک گلخانه‌ای ملایر ورود پیدا کردیم و در حال پیگیری و مرتفع کردن مشکلات هستیم؛ در تغییر کاربری اراضی زراعی باغ‌ها نیز نگاه ما باید نگاه پیشگیرانه باشد.

دادستان همدان گفت: در راستای انتخابات، ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را راه اندازی کردیم و در این راستا حجم قابل توجهی از افراد حدود ۹۰ درصد تمکین کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار