جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با بسیج؛

مشارکت مردم در تعیین ارکان نظام و مسئولان تاثیر مستقیم دارد

مشارکت مردم در تعیین ارکان نظام و مسئولان تاثیر مستقیم دارد
سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی گفت: مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران و نقش مردم در تعیین مسئولان و ارکان نظام و نوع حکومت تعیین کننده و تاثیر مستقیم دارد.
کد خبر: ۹۶۱۰۱۱۷
|
۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

قزوین_ سرهنگ پاسدار ابوالفضل طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار بسیج در خصوص تاثیر گذاری رای مردم و مشارکت حداکثری گفت: جمهوری اسلامی و نظام حاکم بر کشور که برآمده از متن اسلام و ایران است گفت: امام خمینی (ره) اهمیت حکومت را در اسلام و ایران می دانست لذا برای دخالت مردم در حق سرنوشت خویش جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشت تا خود آنها نوع حکومت و اداره کشور را در جمهوریت ذیل اسلام انتخاب کنند و با آرا بالا ۹۸ درصد رای به جمهوری اسلامی دادند و تنها کشوری هستیم که بعد از پیروزی نوع حکومت را به رای گذاشتیم و قانون اساسی را نیز با رای عموم حاکم کردیم.

وی افزود: ایران تنها کشوری است که با انقلاب بی نظیر خویش بر سلطه ابرقدرت ها پایان داد و گفتمان جدیدی را در عرصه بین المللی خلق کرد و رویا رویی تمام عیار جبهه حق و باطل شکل گرفت لذا قبل از پیروزی انقلاب تقابل دو جبهه باطل شرق و غرب بر جهان حاکم بود و با انقلاب اسلامی بازی و معادلات جهانی و دنیای استعمار و استکبار دچار تهدید و تحقیر شد لذا نگاه بلند امام راحل در تاثیر گذاری و نقش مردم در انتخاب نوع حکومت و دولت شرایطی را در قانون اساسی حاکم کرد که بیش از ۴۰ انتخابات را مردم تجربه کردند و رای اکثریت در قالب جمهوریت نظام حاکم شده است.

سرهنگ طاهرخانی تصریح کرد: رییس جمهور شهید رییسی یک الگوی بی نظیر و باز تولید سیره امامین انقلاب بود که خصوصیات ویژه وی برای الگوی دولت های آینده جالب توجه است، جهاد و تلاش شبانه روزی، خستگی ناپذیر، تابع ولایت فقیه و اخلاق مدار، وارد حاشیه نشدند و با زبان انقلاب و اقتدار با دنیا صحبت کردند، باز تعریف وزارت خارجه و تعامل با کشورهای همسایه و مواجهه قدرتمند با استکبار و تحقیر دشمنان در سیره و رفتار این شهید بزرگوار بود.

وی افزود: دولت آینده با مشارکت حداکثری می تواند یک گام و جهش عالی در گذر نظم نوین جهانی برای کشور داشته باشد و مسایل داخلی را در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع ساماندهی کند. طرح نو برای اداره کشور و باز تعریف در قوانین ضعیف و ناکار آمد و توجه به ظرفیت کشور در داخل و خارج راه را برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه باز می کند و ایران با تلاش های مستمر دولت و ملت از تله تحریمی و اقتصادی عبور خواهد کرد و دشمنان هیچ مولفه ای برای برخورد با ایران نخواهند داشت لذا با گام های استوار به سمت دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی حرکت می کنیم.

جانشین سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین تشریح کرد: در جامعه جهانی دولت آینده نباید محدود به کشور شود و تمام پنیا را چند کشور غربی ببینند در همسایگی ایران بیش از ۱۵ کشور وجود دارد که با احیای روابط در همه حوزه ها ظرفیت عظیمی برای کشور ایجاد می کند و در کاهش تحریم ها اثر گذار است. کسانی که زبان دنیا را بلد بودند چگونه کشور را در تنگنا سیاسی، اقتصادی قرار دادند اما دولت شهید رییسی بن بست شکنی کرد و اقتصاد ویران شده کشور، سیاست داخلی و خارجی را به ریل اصلی خویش برگرداند و ثبات در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی تثبیت شد. دولت آینده با مشارکت حداکثری می تواند راهگشای همه مسایل کشور باشد و ایران اسلامی را به سر منزل مقصود برساند.

طاهرخانی در پایان عنوان کرد: انتخابات یک فرصت اساسی است تا اکثریت مردم تفکر حاکم بر قوه مجریه را انتخاب کنند از آنجا که جمعیت ۸۰ میلیونی ایران یک ظرفیت اساسی است اما همه مردم نمی توانند در جایگاه مسئولیت ها قرار گیرند لذا با انتخاب نمایندگانی در عرصه قانون گذاری و اجرا و با واسطه انتخاب رهبری خواسته خویش را در چارچوب مردم سالاری دینی پیگیری می کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار