خبرهای داغ:
گفت و گو/

مسجد و پایگاه باید کانون تربیت و پرورش نسل انقلابی باشند

حشمت الله خدابخشی فرمانده پایگاه برتر هشتمین جشنواره کشوری مالک اشتر بسیج و عضو هیئت امنای مسجد علی بن ابی طالب (ع) خوسف در گفت و گو با خبرگزاری بسیج به تبیین نقش مسجد در انسان سازی پرداخت و از برنامه های پایگاه گفت.
کد خبر: ۹۶۱۰۴۲۹
|
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶

 حشمت الله خدابخشی فرمانده پایگاه برتر در هشتمین جشنواره کشوری مالک اشتر در سال ۱۴۰۲ و عضو هیئت امنای مسجد علی بن ابی طالب علیه السلام خوسف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:
مسجد در صدر اسلام قلب تپنده و مهمترین کانون سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی بود به نحوی که تمامی مناسبات و فعالیت های مذهبی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه حول محور مسجد سامان می یافت.
خدابخشی بیان کرد: امروز و بعد از گذشت قرن ها از ظهور اسلام باید دوباره مسجد را به کانون فعالیت های سیاسی و اجتماعی و محور انسان سازی در جامعه تبدیل نمود.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی، علمی و جهادی در مسجد و پایگاه گفت: تلاش ما در پایگاه شهید صدوقی بر این بوده است تا درب مسجد علی بن ابی طالب (ع) را بر روی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باز کرده و با فعالیت های متنوعی که اجرا می نماییم این مسجد را تبدیل به کانون پرورش نوجوانان و جوانان ولایی و انقلابی کنیم.

خدابخشی در مورد اقدامات و برنامه های صورت گرفته در پایگاه و مسجد گفت: یکی از مهمترین اقدامات تشکیل و راه اندازی گروه سرود "فرزندان حاج قاسم" بود که متشکل از نونهالان و نوجوانان دختر و پسر می باشد. این گروه در تمامی برنامه های و مراسم فرهنگی سطح شهرستان به اجرای سرود می پردازد و تاکنون موفق به کسب عناوین مختلف شهرستانی، استانی و کشوری شده است.
وی گفت: تشکیل حلقات صالحین در رده های سنی مختلف و برگزاری این حلقات و راه اندازی گروه جهادی باعث ایجاد شور و نشاط در مسجد گردیده است. همچنین اجرای گروه تئاتر پایگاه و مسجد که در مناسبت های مختلف به اجرای برنامه می پردازد از اقدامات شاخص می باشد که با استقبال مردم شهرستان مواجه گردیده است.
خدابخشی با اشاره به فعالیت های علمی پایگاه با محوریت نوجوانان و جوانان مسجد گفت: از سال ۱۴۰۰ با مراجعه به مدارس اقدام به شناسایی افراد مستعد و نخبه از میان دانش آموزان و همچنین بسیجیان نمودیم و الحمدلله توانستیم افراد شاخص و مبتکری را جذب نماییم که به عنوان مثال می توان از جوان مبتکر و مخترع آقای حجار نام برد که ابتکارات او در نمایشگاه های اسوه شهرستانی و استانی به نمایش درآمد و مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.
گفتنی است پایگاه شهید صدوقی مسجد علی بن ابی طالب علیه السلام خوسف در هشتمین جشنواره کشوری مالک اشتر به عنوان موفق ترین پایگاه بسیج انتخاب گردیده و فرمانده این پایگاه آقای حشمت الله خدابخشی نیز به عنوان فرمانده پایگاه برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار