مسجدی که ساختنش همدلی را در بین اهالی زنده کرد

مردم روستای فرحدین رازوجرگلان سه سالی است که درگیر ساخت مسجدی زیبا برای خود هستند؛ تلاش و همکاری آنها در این کار بر مهر، محبت و همدلی‌شان به یکدیگر اضافه کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۰۵۰۱
|
۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌شمالی، مسجد روستای فرحدین شهرستان رازوجرگلان سه سال پیش تخریب شد و مردم این روستا با همراهی خیرین از همان زمان فرآیند ساخت مسجد را آغاز کردند.

مردم فرحدین با وجود تمامی مشکلات و مسائل مالی که داشتند؛ دست از تلاش برای ساخت این مسجد برنداشتند و آن را به مراحل پایانی خود نزدیک کرده‌اند.

یکی از اهالی روستا از کمک‌های سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در ساخت مسجد می‌گوید: از همان ابتدای شروع کار، نیروهای جهادی سپاه استان پابه‌پای مردم در این امر مشارکت داشتند و در بخش مالی نیز یک خیر بزرگ را برای کمک به ساخت مسجد معرفی کرد.

و اما وجود گروه‌ جهادی شهید پاکزاد تاثیری غیرقابل انکار بر پیشرفت ساخت مسجد و همچنین همدلی بین مردم روستا گذاشته است.

این گروه‌جهادی در سه سال گذشته با حضور جوانان روستا تشکیل شده و بزرگتر‌ها بعنوان شورا و راهنما در امورات آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

گروه‌جهادی شهید پاکزاد فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را برای نیازمندان روستا و منطقه انجام می‌دهد.

برای ساخت مسجد افراد مختلفی از نسل‌ها و تیپ‌های گوناگون همکاری می‌کنند؛ گویی شوقی که برای مهیا کردن مکان عزاداری‌های محرمشان دارند دل‌هایشان را به یکدیگر گره می‌زند.

یکی از جهادگران روستا می‌گوید چهار بار تاکنون به کربلا رفته‌ام و هربار نیز سلامتی و تندرستی هموطنانم را دعا کردم؛ او تکلف و ریا را از خود رانده‌است و با وجود اینکه سنش زیاد است اما دست از تلاش خالصانه برنمی‌دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار