معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در امور شوراهای حل اختلاف اعلام کرد

صلح و سازش بیش از ۲۴ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در امور شوراهای حل اختلاف گفت: سال گذشته ۲۴ هزار و ۳۶۱ فقره پرونده نیز منتهی به صلح و سازش شد.
کد خبر: ۹۶۱۰۵۲۱
|
۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صمد خدابخشی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در امور شوراهای حل اختلاف صبح امروز در نشست خبری گفت:  در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۲۲۰ فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۱۵هزار و ۵۸۶ فقره پرونده مختومه شده است، گفت: تعداد پرونده وارده اجرای احکام ۱۲۹هزار فقره بوده که ۱۲۸هزار و ۸۳ فقره در اجرای احکام مدنی مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در امور شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: ۲۴ هزار و ۳۶۱ فقره پرونده نیز منتهی به صلح و سازش شد که مهم ترین فاکتور در شوراهای حل اختلاف است.

خدابخشی به جلب رضایت در شش فقره پرونده قتل عمد در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ۲۲ روز است.

وی تعداد پرونده‌های الکترونیکی شورای حل اختلاف را ۳۷ هزار و ۹۱۳ اعلام کرد و گفت: در راستای هوشمندسازی قوه قضائیه و انجام سیاست‌های دادرسی الکترونیک، حدود ۹۶ درصد از ابلاغیه‌ها الکترونیکی صادر شده که یکی از مهم‌ترین مراحل دادرسی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در امور شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: در حوزه داوری که نوعی قضاوت خصوصی است و اشخاص خود قاضی را انتخاب می‌کنند، با بهره‌گیری از ظرفیت افراد متخصص تلاش کرده‌ایم تا در حوزه داوری نظارت بهتری داشته باشیم.

خدابخشی به صدور ۲۲ پروانه در حوزه میانجی‌گری اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه و اسناد بالادستی امور مربوط به میانجی‌گری و داوری به مرکز حل اختلاف واگذار شده است.

وی افتتاح دو شعبه تخصصی در اراک و ساوه ویژه صنعت، معدن و تجارت را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: این شعبات اختلاف بین صنعتگران را تخصصی رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار