خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات هشتم تیرماه، رتبه نخست کشور را داشت

استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات هشتم تیرماه، قابل تحسین است.
کد خبر: ۹۶۱۰۹۱۲
|
۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب در جلسه ستاد انتخابات استان، ضمن تبریک ۲۵ ذیحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم استان در اولین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که هشتم تیرماه برگزار شد، کسب رتبه نخست مشارکت را برای خراسان جنوبی به همراه داشت.

استاندار گفت: مشارکت استان در دور اول انتخابات براساس تعرفه های مصرفی به طور قطعی ۶۴.١۵  اعلام شده است.

قناعت ادامه داد: علاوه بر درصد مشارکت در پیکربندی و روشن کردن بموقع دستگاه ها هم رتبه اول را کسب کرد‌ه ایم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان فراهم شده، اظهار امیدواری کرد: این مرحله هم با مشارکت هوشمندانه و حداکثری مردم بدون هیچ مشکلی به نتیجه برسد.

استاندار با اشاره به اینکه همواره بر رعایت قانون در جریان برگزاری انتخابات تأکيد داشته و داریم، متذکر شد: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری هیچ مشکلی در امر برگزاری انتخابات نداشتیم. 

قناعت با تأکید بر نقش مؤثر همدلی و هم افزایی هیأت‌های اجرایی و دستگاه های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و خدمات رسان در برگزاری موفق و بدون حاشیه انتخابات هشتم تیرماه، تصریح کرد: امیدواریم  همین روند در انتخابات روز جمعه ۱۵ تیرماه هم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ۷۷۲ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده در انتخابات ۸ تیرماه، اظهار داشت: تعداد و مکان های استقرار شعب اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تغییری نخواهد کرد. 

قناعت افزود: فرمانداران به عنوان رؤسای ستادهای انتخاباتی شهرستان های استان، مکلف بوده اند که با رصد میدانی، نقاط ضعف موجود در مرحله اول را احصا نموده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند. 

استاندار با اشاره به دستورالعمل‌ های ستاد انتخابات کشور، متذکر شد: شیوه برگزاری انتخابات نسبت به دور اول هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.

قناعت افزود: ارائه بموقع و کامل آموزش ها به آمادگی مجریان کمک کرده و سطح خطا را در انتخابات هایی که از ۱۱ اسفندماه تاکنون در استان برگزار شده، به صفر رسانده است. 

وی در پایان از تلاش های همه دست اندرکاران و مجریان انتخابات قدردانی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان هم در این جلسه گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات انجام و اقلام و ملزومات نیز تحویل شده است.

طالبی با بیان اینکه توزیع تعرفه ها در مرحله اول به نحو درست انجام شده، اظهار داشت: در این دور از انتخابات هم مشکلی در توزیع و تعداد تعرفه ها نداریم.

وی از برگزاری کلاس های آموزشی برای نمایندگان فرماندارن در شعب أخذ رأی گفت و متذکر شد: با عنایت به هماهنگی های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رأی دهندگان، مسئولین شعب اخذ رأی می توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رأی از وی نمایند‌.

وی اظهار داشت: فرآیند رأی گیری در این مرحله نیز با کارت ملی یا شناسنامه انجام می شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار