خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

برای اهداف دنیوی، قرآن را به سلیقه و نگاه شخصی تفسیر نکنیم

برای اهداف دنیوی، قرآن را به سلیقه و نگاه شخصی تفسیر نکنیم
حجت الاسلام مجیدی گفت: قرآن، کتاب هدایت و اهل بیت(ع) است که بر شانه ما و به ویژه کسانی که مدعی مجالست با قرآن کریم و اهل بیت (ع) هستند رسالتی نهاده که در مقابل کسانی که تفسیر به سلیقه و به نگاه شخصی می کنند سکوت نکنیم.
کد خبر: ۹۶۱۱۰۹۲
|
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسمی که به مناسبت افتتاحیه بیست و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه کارکنان فرماندهی انتظامی استان قزوین در سالن شهدا ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد با اشاره به ایام ویژه ماه ذی الحجه بیان کرد: ایام عید سعید غدیر خم و ایام مباهله که هر دو، برگ برنده و شناسنامه بلند مرتبه امیر المومنین (ع) هستند در ماه ذی الحجه قرار دارند.

وی گفت: رسول اکرم(ص) که ۲۳ سال وظیفه هدایت مردم و رسالتش رساندن مردم به جایگاه هدایت بود تلاش کرد که در مسیر هدایت بندگان و رساندن مت به مقام بندگی درِ خانه خدا قدم مستحکم بردارد. پیامبر خدا فرمودند که برای این هدایت و برای شکل گیری مقام بندگی، محب اهل بیت(ع) دو بال، دو موتور متحرکه قرار دارد که اگر این دو بال نبود در طول تاریخ انسان به هدایت دست پیدا نمی کرد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: این دو بال، دوبالی است که ما با ثقلین رسول خدا(ص) یعنی قرآن و اهل بیت(ع) می شناسیم. دو بالی که اگر در طول تاریخ تمسک بشر به این دو بال اثرگذار جامعه بشری نبود امروز اثری از هدایت بشر نبود، امروز اثری از شکل گیری ذهن کامل و سعادتمند در بشر پیدا نمی کردیم. لذا اگر بناست جامعه را به سعادت هدایت کنیم و در مسیر هدایت بشر آن طریق انبیای الهی و اهل بیت(ع) قدم برداریم این دو بال را نیاز داریم.

مدیرکل اوقاف استان عنوان کرد: قرآن، این کتاب آسمانی و این کلام نورانی حضرت حق نیاز به تعریف ندارد. این دو بالی که باعث هدایت است اگر از هم جدا شود و یا تفسیر از این دو ثقل اکبر رسول اکرم(ص) تفسیر به سلیقه و نگاه شخص ما و موثرین در جامعه باشد آن جایگاه اثر بخشی هدایت گری خودش را از دست خواهد داد. لذا خداوند متعال برای اینکه جایگاه این دو یادگار پیامبراکرم(ص) را اعتبار ببخشد و مستحکم کند نتیجه رسالت پیامبر(ص) را ابلاغ و معرفی می کند که همان حضرت علی(ع) است.

وی افزود: در عید سعید غدیرخم می فرماید؛ اگر پیامبر(ص) حضرت علی ابن ابی طالب(ع) را به عنوان امام مسلمین به جامعه اش معرفی نمی کرد امروز اثری از قرآن ناطق نبود که آیه مباهله به شخصیت حضرت علی(ع) اشاره دارد. لذا حضرت علی (ع) نفس رسول اکرم (ص) می باشد این نفس رسول خاتم است که رسالت را تکمیل خواهد کرد.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که در جامعه ما از قرآن و اهل بیت(ع) روایت می شود اگر بر مبنای حضرت علی(ع) تعریف نگردد قرآن نیست، روایت نیست آنچه که ظاهر کلام خدا داشته باشد ظاهر کلام اهل بیت (ع) را داشته باشد ولی با تفسیر و با اعتقاد حضرت علی(ع) همخوانی نداشته باشد قرآن نیست. قرآنی که تفسیرش با امام جامعه تفاوت داشته باشد همان کاغذ پاره ای است که در مقابل حضرت علی(ع) برروی نیزه رفت. قرآن و روایتی که از مسیر اهل بیت(ع)، از مسیر امام جامعه اگر نگذرد قرآن و روایت نیست اگر چه ظاهر و پوسته اش قرآن باشد. امروز نمی شود قرآن خواند و روایت گفت اما آن را در مقابل دین و عزت تفسیر کرد. 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در جامعه برای آنکه دیگران از ما خوششان بیاید نباید آیات الهی و روایت اهل بیت(ع) را طوری تفسیر کنیم که دشمن از ما خوشش آید و برای ما کف بزند. امروز در جامعه بعضی ها قرآن را طوری تفسیر می کنند که اگر امروز پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در بین من و شما بودند، دستور سازش با دشمن و زانو زدن در مقابل دشمن می دادند که دور از شان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می باشد.

نمی شود از قرآن و اهل بیت(ع) در مقابل نظام اسلامی مایه گذاشت. نمی شود برای اینکه منصب مسئولیت در اختیار ما باشد از قرآن مایه بگذاریم و خلاف سخن خدا، ترجمه و تبیین کنیم و نظام را به سخره بگیریم. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اضافه کرد: من از شهدای بزرگواری که در پای امنیت صندوق رای در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند از این دو شهید جوان و والامقام به نوبه خود عذر خواهم که برخی ها برای یک رای بیشتر، حافظان امنیت، عزیزانی که از جان خود مایه گذاشتند و امنیت در سراسر این میهن و در محور مقاومت حفظ کرده اند همه اینها را باطوم به دست یا شوکر به دست معرفی می کنند، در نظام اسلامی که به نام رسول خاتم(ص) و حضرت علی(ع) پایه گذاری شده است و نظام اسلامی که از مکتب اهل بیت(ع) شکل گرفته به حرمت خون هزاران شهید مقاومت صلابت پیدا کرده و یک دنیا را به جلو و به مسیر اهل بیت(ع) هدایت می کند، امروز هر کسی که از جریان دین و انقلاب اسلامی حمایت می کند طالبانیسم معرفی می کنند این کجای تفسیر قرآن و اهل بیت (ع) می باشد. آیا می ارزد نظام اسلامی که امروزه هدایتگر بشر در جامعه جهانی ماست، نظام اسلامی که جریان مقاومت به آن دل بسته، به خاطر رای، به سخره گرفته شود؟ 

حجت الاسلام مجیدی در پایان بیان کرد: قرآن، کتاب هدایت و اهل بیت(ع) بر شانه من و شما وظیفه ای قرار داده است. خصوصا کسانی که مدعی مجالست با قرآن کریم و اهل بیت (ع) هستند، رسالت داریم در مقابل کسانی که تفسیر به سلیقه و به نگاه شخصی می کنند سکوت نکنیم چرا که سکوت ما باعث ظلم به نظام اسلامی و ظلم به اهل بیت(ع) و قرآن بوده و باعث خاموش شدن امید در دل اسلام می شود. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار