خبرهای داغ:
در آستانه ماه محرم در برگزارشد؛

نشست مداحان شهرکرد مسئولان هیئات مذهبی

نشست مداحان شهرکرد مسئولان هیئات مذهبی
همزمان با روز مباهله و درآستانه ی ماه محرم، نشست مداحان،ستایشگران و مسئولان هیئات مذهبی، رزمندگان اسلام و بسیجیان شهرستان شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۱۲۴۱
|
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، در سخنانی به خیرمقدم گویی و بیان اهداف این نشست پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسین داوری، با اشاره به انتخابات 15 تیرماه، گفت: همگان برای حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات باید تلاش کنیم تا دشمنان همچنان ناکام بمانند، امنیت پایدار زیرساخت همه امورات کشور است و مشارکت در انتخابات امنیت آفرین است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، ادامه داد: یکی از مصادیق حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور در انتخابات است که می تواند پایه های نظام مقدس اسلامی را استوار و استحکام ببخشد.

وی، به تشریح برنامه های ماه محرم و صفر پرداخت و اظهار داشت: شعار محوری ماه محرم امسال"آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند" انتخاب شده است.

حجت الاسلام داوری، گفت: مبلغین، مداحان و هیئات مذهبی با استفاده از تمام توان برای برپایی محافل و مجالس سوگواری در ماه های محرم ، صفر و اربعین حسینی در تلاش هستند.

 در ادامه حجج اسلام طاهری، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و حسینی از اساتید موسسه امام خمینی(ره) پیرامون اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح و همچنین نقش هیئات مذهبی و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام  در بصیرت افزایی و ترویج امربه معروف و نهی ازمنکر به ایراد سخن پرداختند.

مسئول کانون مداحان استان، با اشاره به مرحله دوم انتخابات گفت: آحاد مردم را به حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت کنیم .

حمیدرضاتوسلی، با تشریح اقدامات هیئات مذهبی و کانون مداحان، افزود: در دو مرحله برگزاری مهرواره هوای نو در سطح کشور، با اقدامات ارزشمند هیئات مذهبی و کانون مداحان، استان خوش درخشید، همچنین مرحله سوم مهرواره هوای نو در حال برگزاری می باشد.

وی، به راه انداری سامانه مداحان استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: سامانه مداحان برای معرفی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام و بارگذاری تولیدات رسانه ای از برگزاری مراسم ستایشگران است و از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر استان خواست تا با مراجعه به سامانه مداحان استان چهارمحال و بختیاری ” http://www.madahchb.ir " اقدام به ثبت نام نموده و نیز با بارگذاری مشخصات و نمونه هایی از گلچین مداحی، مولودی خوانی، روضه خوانی، دعا و مناجات، نسبت به معرفی خویش اقدام کنند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی، خیر مقدم گویی حجت الاسلام حسین داوری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، بیان مطالب و نیز ارائه گزارش اقدامات هیئات مذهبی و کانون مداحان استان توسط حمیدرضاتوسلی مسئول کانون مداحان و مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، همچنین در ادامه سیدحسن عبدالله زاده نماینده بنیاد دعبل خراعی استان به نحوه اجرای رویداد مقام مجنون و نکوداشت پیرغلامان حسینی با محوریت آشپزها و آبدارچی های هیئات پرداخت، تجلیل از 4 پیرغلام و پیشکسوتان هیئات مذهبی و تقدیم نشان حبیب به آنان، اقامه نماز مغرب و عشاء و صرف ناهار از دیگر برنامه های این نشست بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار