خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی هشدار داد

وارد لینک های جعلی به بهانه کسب درآمد از طریق بازی های تلگرامی نشوید

تبریز- رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به کاربران هشدار داد : هرلینکی که برای کاربران فضای مجازی با عنوان بازی های تلگرامی ارسال می شود برروی آنان کلیک نکنید.
کد خبر: ۹۶۱۱۳۰۲
|
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

له گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرهنگ اکبر محمدجعفری در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری در هر زمان و مکان دنبال فرصت مناسبی هستند تا از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کنند و برای رسیدن به اهداف پلید خود از راه های مختلف اقدام به این کار می کنند.

وی اضافه کرد: این روزها با توجه به فراگیر شدن بعضی از بازی ها در شبکه اجتماعی تلگرام،افراد کلاهبردار به دنبال سوءاستفاده از این موضوع بوده و با ارسال لینک های جعلی با عنوان این بازی ها درصدد خالی کردن حساب بانکی کاربران می باشند.

محمدجعفری افزود: مجرمان سایبری با ایجاد حساب کاربری و کانال با اسم و عکس این بازی ها خود را پشتیبان این بازی ها معرفی می‌کنند و به بهانه ارتقاء سطح آن بازی و پس از هدایت کاربران به درگاه های پرداخت از طریق لینک های جعلی و همچنین با درخواست وجه سعی دارند از افراد کلاهبرداری نمایند.

وی با بیان اینکه هدف ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی دسترسی به اطلاعات بانکی افراد است ادامه داد: کاربران با کلیک کردن برروی لینک های جعلی و با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و یا نصب اپلیکیشن اعلامی،افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود همراهی می کنند.

محمدجعفری به کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد و گفت: هرشخصی که بخواهد با عناوین و ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان نمایند پلیس حتما در چهارچوب قانون با اینگونه افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Fata.gov.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمائید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار