خبرهای داغ:

لزوم هماهنگی ملی راهکار حفاظت از حریق جنگل

تبریز- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی برلزوم هماهنگی ملی بعنوان راهکاری حفاظت از حریق جنگل از طریق استفاده از بالگرد و برگزاری مانور با مشارکت کلیه ذینفعان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۱۱۳۱۷
|
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  شهنام اشتری در جلسه کار گروه تخصصی پیشگیری و اطفاء حریق جنگل ها و مراتع آذربایجان شرقی گفت: جنگل‌ها و مراتع، بیشه‌زارها و پارک‌های ملی سرمایه ارزشمند کشور محسوب می‌شود و تخریب این منابع موجب نابودی اکوسیستم و پوشش گیاهی خواهد شد.

 وی ادامه داد:  در چنین شرایطی وظیفه همگانیست تا در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش کرده و با اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق از تخریب منابع طبیعی و حریق احتمالی در جنگل‌ها و مراتع جلوگیری به عمل آید.

 اشتری با اشاره به تداوم بارش های بهاره تا کنون و رشد و تراکم بالای علوفه در جنگل ها و مراتع، بر افزایش احتمال وقوع و گسترش آتش سوزی دراستان مخصوصا در اکوسیستم ارسبارانی اشاره نمود.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار داشت: کلیه ادارات حفاظت محیط زیست دارای مناطق حفاظت شده تجهیزات اطفای حریق در اختیار را آماده نموده اند و در ادامه بر لزوم هماهنگی ملی بعنوان اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم برای مدیریت و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار