خبرهای داغ:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان؛

توسعه پرشتاب گلستان در دولت شهید رئیسی؛ اعتبارات عمرانی ۶ برابر شد

علیرضا نورانی به حجم ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی اقدامات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان در دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی گلستان در دولت سیزدهم در مقایسه با مدت مشابه دولت قبل رشد ۶ برابری داشت.
کد خبر: ۹۶۱۱۴۴۹
|
۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۸

توسعه پرشتاب گلستان در دولت شهید رئیسی؛ اعتبارات عمرانی ۶ برابر شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛علیرضا نورانی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان ضمن تبیین ابعاد پیشرفت استان گلستان در دولت شهید جمهور به تشریح برخی شاخص‌ها وآمار مهم اقتصادی و بودجه‌ای پرداخت.

وی به اقدامات زیرساختی مهم دولت شهید رییسی اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم اکثر طرح‌های مهم و زیربنایی گلستان از حالت ایده خارج شده و برای آنها از مراجع اصلی در نظام قانونگذاری و برنامه‌ریزی، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان بهبود شرایط گلستان نسبت به گذشته را مرهون اهتمام دولت شهید خدمت دانست و یادآور شد: از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال حجم پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در پروژه‌های آب و برق هزینه شده است.

به گفته نورانی؛ بزرگتر شدن اقتصاد استان توام با توزیع عادلانه منابع شرایطی را فراهم کرده که بستر فضای کسب وکار در اقصی نقاط گلستان مهیا شده و این موضوع با کاهش ضریب جینی به ویژه در مناطق روستایی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل تغییر شرایط جوی، اقدامات مناسب فنی و مدیریتی شاهد یکی از بهترین سال‌ها در کشت و زرع محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، کلزا و غیره بودیم، افزود: در حال حاضر خرید تضمینی گندم از یک میلیون تن با رقم ۱۸۰ هزار میلیارد ریال عبور کرده که خبری مسرت‌بخش برای اقتصاد استان گلستان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته گلستان جزو معدود استان‌هایی بود که خرید تضمینی جو در آن به انجام رسید و برآورد کارشناسی سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان حکایت نشان می‌دهد گلستان تا پایان ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۲۳۰ هزار میلیارد ریال بابت فروش محصولات با مزیت کشاورزی خود دریافت منابع خواهد داشت که قطعا در رونق بازار و اقتصاد استان تاثیرگذار خواهد بود.

نورانی با اشاره به اینکه اقدامات استان در توسعه زیرساخت‌ها قطعا ادامه‌دار خواهد بود، تاکید کرد: راه پیشرفت گلستان طی کردن پرشتاب همین مسیر ترسیم‌شده است.

افتتاح هفتصد و هفتادمین کلاس درس در گلستان

وی گفت: با هدایت استاندار ورییس شورای برنامه‌ریزی گلستان، اقدامات اجرایی مناسبی در اجرای تعهدات اعتباری استان برای تحقق مصوبات سفر دوم به ویژه در بخش‌های برق و آب‌شیرین‌کن در حال انجام و پیگیری است که حجم آنها به حدود پنج هزار میلیارد ریال خواهد رسید که با اضافه شدن تعهدات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در بخش اجرا، اتفاقات خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در ادامه اقدامات دولت شهید رئیسی در توسعه زیرساخت‌های آموزش عمومی را تشریح کرد و افزود: در این دولت ۱۱ هزار میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز مدارس در استان هزینه شده و تا مهرماه سال جاری هفتصد و هفتادمین کلاس درس در مدار خدمت‌رسانی به فرزندان این استان قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع مابقی برنامه کاهش تراکم در دست اجرا است.

وی سکونت ۴۵ درصد جمعیت گلستان در روستاها را ظرفیتی عظیم و مردم‌محور در ایجاد پیشرفت منطقه دانست و متذکر شد: اثرات این مهم با برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک پدیدار خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه اقدامات خردمندانه استان طی سال‌های گذشته در حوزه صیانت سرزمین و اجرای طرح‌های آبخیزداری باعث شد با وجود بارش‌های سنگین اردیبهشت و تیر سال جاری شاهد کاهش چشمگیر خسارت‌ها نسبت به گذشته باشیم، تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی لازم در این بخش صورت نمی‌گرفت با از بین رفتن بخش قابل‌توجه از محصولات کشاورزی شاهد خسارت‌های زیانبار به کشاورزان و دولت بودیم و برای جایگزین کردن آنها به ناچار باید از منابع ارزی کشور هزینه می‌کردیم.

نورانی متذکر شد: گلستان مسیر پیشرفت خود را هوشمندانه طراحی کرده و به طور قطع با همدلی موجود در ارکان ارشد مدیریتی و نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، شاهد اتفاقات خوبی در برنامه هفتم توسعه خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار