توزیع 7 هزار و 550 تن گوشت قرمز در کشور از طریق آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی از محل نگهداری و توزیع گوشت گرم وکیوم وارداتی کشور برزیل که این استان به عنوان استان مبدا ء ورود، توزیع و ارسال به سایر استان ها عمل می کند، بازدید کرد.
کد خبر: ۹۶۱۱۵۸۲
|
۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صالح مومنی در این بازدید ضمن بررسی روند تخلیه و بارگیری،  بر تسریع توزیع با رعایت اولویت استان‌های در‌خواست کننده تاکید کرد.

 وی گفت: در آذربایجان شرقی که مبداء ورودی این طرح تعیین شده است، کلیه عملیات محمولات رسیده و توزیع و ارسال به استان‌های دیگر با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی و نماینده دامپزشکی استان انجام می شود.

مومنی این اقدام را از برنامه ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تأمین اقلام پروتئینی و تنظیم بازار گوشت قرمز کشور بیان کرده و در خصوص نحوه توزیع افزود: گوشت گرم گوساله وکیوم از کشور برزیل توسط بخش خصوصی وارد شده و با معرفی مباشرین توزیع می‌شود و تاکنون نیز میزان 7 هزار و 550 تن گوشت گرم وکیوم به این استان رسیده و طبق معرفی نامه ها در میان مباشرین مجاز در حال توزیع و ارسال به استان هاست.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان در ادامه بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از ابتدای طرح که از خردادماه سال جاری شروع شده است از کل محموله وارده، مقدار ۶۸ تن در این استان جذب و بعد از بسته بندی بشقابی بهداشتی در وزن های یک و دو کیلوگرم؛ با قیمت مصوب بصورت عمده ۲۶۵ هزار تومان در درب سردخانه و قیمت خرده فروشی طبق قیمت مصوب دولتی؛ در فروشگاه های مجاز و معرفی شده  توزیع می شود.

 وی همچنین درباره روند ورود و توزیع گوشت در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان اضافه کرد: این اقدام همچنان بدون هیچگونه محدودیت در شبکه توزیع تنظیم بازار ادامه دارد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار