بزرگداشت هفته عفاف و حجاب؛

از نمایشگاه ریحانه تا برپایی موکب حیا و پوشش

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: برگزاری شب‌شعر و مشاعره، روایتگری نهضت گوهرشاد، برگزاری نمایشگاه ریحانه در نواحی مقاومت، اجتماعات مدافعین حریم خانواده و برپایی موکب‌های فرهنگی حیا و پوشش از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.
کد خبر: ۹۶۱۲۱۲۷
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: هر ساله از ۱۶ تا ۲۲ تیرماه با عنوان هفته حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است که برنامه‌های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی گفت: محرم و قیام عاشورا دانشگاهی به وسعت کل تاریخ است که اساتید و مربیان آن سپاه اسلام به رهبری امام حسین (ع) و درس‌گفتارش سبک و سیره اهل‌بیت پیامبر اعظم (ص) است و تاریخ همواره وامدار دین دانشگاه انسان‌ساز بوده است.

وی افزود: فرهنگ عفاف و حجاب از جمله درس‌گفتار‌های قیام عاشورا است که با هدایتگری هوشمندانه حضرت زینب (س) و با تاسی از حضرت زهرا (س) برای تمام بشریت از صدر اسلام تاکنون به ودیعه نهاده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: به‌منظور کمک به زندگی عفیفانه، گسترش شعائر و فرائض دینی و ارتقا سلامت اجتماعی و خانواده و باهدف ورود همه‌جانبه ظرفیت‌های موجود در بسیج برای مقابله با هنجارشکنی و رفتار‌های منافی عفت عمومی جامعه اسلامی برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

سرکانی از اجرای برنامه‌های مختلف در هفته حجاب و عفاف در استان کردستان خبر داد و گفت: همایش بزرگ حجاب و عفاف و تجمع مدافعان حریم خانواده در کردستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری شب‌شعر و مشاعره، روایتگری نهضت گوهرشاد، برگزاری نمایشگاه ریحانه در نواحی مقاومت، اجتماعات مدافعین حریم خانواده و برپایی موکب‌های فرهنگی حیا و پوشش (آثار هنرمندان با موضوع حجاب) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی برای این هفته خواهد بود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار