حفاران غیرمجاز در کامیاران دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۲ متهم به حفاری غیرمجاز از آثار تاریخی و فرهنگی در کامیاران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۶۱۲۱۶۲
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: طبق گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستا‌های شهرستان کامیاران، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان قرار گرفت.


وی افزود: یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همراهی پاسگاه انتظامی منطقه و مسئول میراث فرهنگی کامیاران و حضور در محل مورد گزارش، ٢ نفر را با هویت معلوم شناسایی و دستگیر کردند.


فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عمق ١٠ متر و قطر ٢ متر به قصد کشف اشیای تاریخی و باستانی کرده بودند.


به گفته وی پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.


سرهنگ زارعی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار