کلنگ زنی فاز اول پیشرفته ترین کارخانه تولید انواع فرآورده های تزریقی حجیم (سرم ) در آبدانان

نماینده شهرستان های دهلران ،آبدانان ،دره شهر وبدره درمجلس شورای اسلامی گفت : این واحد تولیدی در زمینی به وسعت ۲۲ هزارمتر طی ماه آتی آیین کلنگ زنی آن انجام خواهد گرفت
کد خبر: ۹۶۱۲۲۰۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام، اسدالله چراغی در بازدید از شهرک صنعتی آبدانان ،اظهار داشت: در این کارخانه قرار است با تامین اعتبار به موقع سالانه ۵۰ میلیون عدد انواع سرم دارویی تولید کند

وی افزود : در آینده با اجرا و بهره برداری از فاز ۲ طرح و تولید انواع سِرم های کیسه ای (IV Bag) ، شهرستان آبدانان تبدیل یک قطب مهم تولید و صادرات انواع فرآورده های تزریقی حجیم (سِرم) در ایران و خاورمیانه خواهد شد که تحولی اساسی و بنیادین در اشتغال و اقتصاد شهرستان و استان خواهد داشت .

چراغی از این پروژه عظیم به عنوان یکی از کارخانه های تولیدی غرب کشور خبرداد وبیان داشت : این کارخانه بزرگ که بانگاه صادراتی به ۴ کشور هدف ساخته خواهد شد تعداد ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل جویای کار بومی را مشغول به کار خواهد کرد .

وی از شهرک های صنعتی ، به عنوان یک سازمان توسعه ای که نقش سیاست‌گذاری ، برنامه ریزی ، سازماندهی و پشتیبانی از ایجاد و توسعه صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی در منطقه دارد، یاد کرد و افزود : به منظور افزایش سهم صنعت "علی الخصوص صنایع کوچک" که تولید بر عهده دارند با مسئولین ارشد کشور رایزنی های خوبی صورت گرفته که توجه ویژه ای به صنعت و شهرک های صنعتی در حوزه داشته باشند. همین امر موجب پیگیری جذب سرمایه و به راه افتادن نهضت جذب سرمایه گذاری در استان خواهدشد.

سیاوش جعفری والی مجری طرح درتکمیل خبر گفت: تعداد محصولات (سِرم های) این طرح مهم در این فاز ، ۲۵ عدد بوده که تعدادی فرآورده هم نیز برای نخستین بار در کشور در مرحله تحقیق و توسعه (R&D) می باشد که پس از بهره برداری از طرح و تایید توسط سازمان غذا و دارو به تولید انبوه خواهد رسید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار