خبرهای داغ:

دومین رویداد یول تاپ در دانشگاه تبریز افتتاح شد

تبریز- رویداد هدایت تخصصی و توانمندسازی با هدف اشتغال جوانان (یول تاپ ۲) ، همراه با راهبری خبرگان صنعتی استانی و بازدیدهای میدانی از صنایع کشور در تبریز در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۴۹
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، روح الله متفکر آزاد؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو روز دوشنبه در آیین افتتاح این رویداد اظهار کرد: به امروزه دنیای حکمرانی در دنیا جابجا شده است و در دانشگاه‌ها که به لحاظ علمی و مالی و تکنولوژی بر پایه علم بود، از این مرحله گذشته و به این مرحله رسیده است که به کشور چگونه می تواند حکمرانی به لحاظ علمی کمک کند.

دومین رویداد یول تاپ در دانشگاه تبریز افتتاح شد

وی با اشاره به اینکه سال قبل در رویداد یول تاپ ۱ مباحث اندیشکده ها مطرح شد، افزود: با جمع بندی مباحث در برنامه هفتم، اندیشکده ها را نهادینه کرده و مصوبات را از مجلس یازدهم گرفتیم.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مفهوم اشتغال در کشور بازشناسی و باز تولید می‌خواست که الان به این مهم نزدیک شده ایم.

متفکر آزاد با اشاره به اینکه نگاه سنتی به اشتغال و دوره ایجاد شغل و دعوت به آن تغییر کرده است، افزود: کسی که بتواند هنری را به ظهور و بروز برساند و تبدیل به ثروت کند، نخبه است.

وی ادامه داد: الان با یک اکوسیستم اشتغال متفاوت مواجه هستیم که اکوسیستم حوزه دانش و تحصیلات را می‌توان با آن تفسیر کرد.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از انقلاب تحصیلات دانشگاهی به شدت افزایش یافت، گفت: الان، آمایش رشته سرزمین در کشور ما در حال شکل گیری است که باعث پیوند این مساله و تحصیلات با اشتغال و ضرورت‌های اجتماعی و فضای منطقه‌ای حوزه اشتغال است.

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی تغییر کرده است، چه باید کرد؟ افزود: بخشی از این چه باید کرد، به حوزه دولتی و برنامه‌ریزی و مهندسی اقتصاد و مهندسی اشتغال در کشور قانون گذاری درست و اجرای درست برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اندیشکده‌ها در دنیا تجربه شده اند و کار را می‌تواند پیش ببرند، گفت: الان با توجه به اینکه اندیشکده‌ها جای خود را در حکمرانی ما پیدا می‌کنند، تصمیم سازی‌ها و مقدمات قانونگذاری را فراهم می‌کنند.

متفکر آزاد بیان کرد: ریل گذاری جدیدی در حوزه اقتصاد، جهش تولیدی در حوزه دانش بنیان کشور بازتعریف شده است که یک بخشی از کار برای دولت و مجلس و حاکمیت است و بخش مهم کار فرهنگ سازی در حوزه اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه انسان ارزش افزوده بر منابع محدود می‌آورد، افزود: امروزه بستر اشتغال در دل نوآوری‌ها قرار داشته و  فناوری‌هایی از دل این نوآوری‌ها برای بهبود کارهایمان تولید می شود.

متفکر آزاد تاکید کرد: دنیای جدید دنیای فرصت‌ها است و زمین‌های بکر اشباع نشده شماست و به اندازه استعدادی که می‌توان شکوفا کرد، می توان اقتصاد ساخت.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقطه طلایی کشور ما، سرمایه انسانی با تحصیلات خوب است که با اصلاحات جدید، خروجی آن می تواند اتفاقات خوبی در پیرامون ما رقم بزند.

رویداد یول تاپ نمونه از تجربه اندوزی برای جوانان 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت:  رویداد یول تاپ یک رویداد با اجرای مستقیم خود جوانان جهت کسی تجارب و ایده‌پردازی و حل مساله است.

امیر تقی زاده روز دوشنبه در مراسم افتتاح دومین رویداد یول تاپ در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: ضمن تشکر از جوانان برای حضور در این رویداد، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد کاری را انجام دهد حتما راهی را پیدا می‌کند و اگر کسی کاری را انجام ندهد حتماً بهانه‌ای را پیدا می‌کند.

وی افزود: ما انسان‌ها روزهای سخت را فراموش می‌کنیم ولی آدم‌هایی که این روزهای سخت را برای ما آسان کرده اند، هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیان کرد: ویژگی خاص این رویداد، طراحی و اجرا این برنامه توسط جوانان بوده و این چهار روز فرصت مناسبی برای تجربه اندوزی است.

تقی زاده ادامه داد: در فاز بعدی این رویداد، اردوهای بازدید از صنایع و در نهایت ایده پردازی و حل مسئله داریم و قول گرفته‌ایم تا در این رویداد، دانشجویان تیم های خود را حفظ کرده و فعال نگه دارند تا این رویداد را در سطح استان و در دانشگاه‌های دیگر بتوانیم اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با برقراری این فرصت برابر و توسعه عادلانه درآمدها در سطح استان، شاهد استفاده دوستانمان در شهرستان‌ها از این امکانات و وضعیت‌ها، باشیم.

تقی زاده در پایان از زحمات دانشگاه تبریز و مدیر مرکز رشد و نوآوری، آقای دکتر پورزیاد، که این فرصت را برای جوانان فراهم آورده است تا کارهای علمی و اثرگذار را در دانشگاه، به عنوان الگو در سراسر کشور انجام دهیم، تقدیر و تشکر کرد.

توجه به حلقه های مختلف در زیست بوم اشتغال

مدیر کل طرح های ملی و فراگیر جوانان نیز در این آیین گفت: باید نسبت میان نیاز و خواسته تعیین شود تا با توجه به حلقه های مختلف زیست بوم اشتغال پیش رود.

 مجتبی تاجیک روز دوشنبه در مراسم افتتاح دومین رویداد یول تاپ در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: مسائل مختلفی به عنوان مساله‌های جوان ایرانی مانند ازدواج، اشتغال، مسکن و مسائل فرهنگی مطرح است ولی از منظر سیاستگذاری آن چیزی که به عنوان درگاه تعامل در میان مسائل جوانان مهم تر است، مسأله اشتغال است.

وی افزود: اداره کل طرح های ملی و فراگیر جوانان ماموریت اصلی خود را اشتغال پذیری جوانان می داند و با جدیت برنامه های خود را از طریق سازمان ها، وزارتخانه ها متولی و تشکل های تخصصی پیگیری می کند.

مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان درک اینکه چه نسبتی بین نیاز و خواسته‌هایمان است، را مورد اشاره قرار داد و گفت: در زیست بوم اشتغال و زنجیره دیدن اشتغال توجه به حلقه‌های مختلف در کنار هم مهم است.

تاجیک با بیان اینکه، من در ابتدا فکر می‌کردم که گره اصلی استعدادیابی و استعدادسنجی است، افزود: بعد از فعالیت در این زمینه، تجربه به من آموخت که زمانی ما موفق هستیم که این مسیر را متناسب و با هم، یعنی همراه با ارائه تسهیلات، استعدادسنجی و آموزش مهارت انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره‌ ای که برای جوانان و غیرجوانان وجود دارد با هم متفاوت است، افزود: جوانان امروز ما نگاهشان به شغل متفاوت بوده و برای رسیدن به درآمد بالا عجله دارد.
تاجیک ادامه داد: جوان امروز در مورد مساله اشتغال یک نگاه متفاوت داشته و به مشاغل سنتی علاقمند نیست و ترجیح می‌دهد به خلاقیت متکی بوده و یک فریلنسر (آزادکار) باشد.
وی تاکید کرد: در معاونت جوانان فرصتی برای ما فراهم شده است تا در مشورت با  شما جوانان موقعیت‌ها و جریان‌های جدید را برای اشتغال پیگیری بکنیم.

مدیر کل طرح های ملی و فراگیر جوانان ابراز کرد: در تلاش هستیم، با توجه به ویژگی‌ها، دانش و تجربه جوانان از سیاست گذاری های جدید در تعاملات خود، استفاده کنیم.

 رویداد هدایت تخصصی و توانمندسازی با هدف اشتغال جوانان (یول تاپ ۲) ، همراه با راهبری خبرگان صنعتی استانی و بازدیدهای میدانی از صنایع کشور از ۱۸ الی ۲۱ تیرماه در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار