خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا:

دشمن به دنبال خدشه وارد کردن در حوزه حجاب و عفاف است/اجرای بیش از 900 برنامه در هفته حجاب و عفاف در استان

خانم شاهده سادات میرعرب گفت: بسیج جامعه زنان در جهت تبیین و آگاه سازی ارزش عفاف و حجاب برنامه های گسترده ای را در این هفته برگزار می نماید.
کد خبر: ۹۶۱۲۳۰۱
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

دشمن به دنبال خدشه وارد کردن در حوزه حجاب و عفاف است/اجرای بیش از 900 برنامه در هفته حجاب و عفاف در استان

سرکار خانم شاهده سادات میرعرب مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا در مصاحبه با خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: بیستم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حماسه نامگذاری شده است روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف  حجاب در مسجد گوهرشاد را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: مسأله حجاب و عفاف در تاریخ معاصر  کشورمان جزو مسائل مهم و در مقاطعی پر چالش بوده است که نمونه آن واقعه تلخ ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴ و حمله خونین مزدوران رضاشاه پهلوی به مردم، در مسجد گوهر شاد و  قتل عام گسترده کسانی که بر آرمان و میراث دینی و ایرانی حجاب و عفاف تاکید داشتند بوده است.

میرعرب اظهار داشت: دشمن سالهاست که تلاش می کند این میرات ارزشمند عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی و اخلاق مدار ما برباید و در این راه از انواع رسانه ها و تبلیغات همه جانبه خود استفاده کرده است اگر چه دشمن در این راه بارها با اراده محکم مردم دیندار مواجه و توطئه انها توسط مردم با شکست روبرو شده است اما متاسفانه برخی افراد از روی غفلت یا تحت تاثیر قرار گرفتند اطلاعی از پشت پرده تلاش دشمنی نسبت به حجاب اسلامی سست شده و با ظاهر و رفتاری نامطلوب در اماکن عمومی ظاهر می شوند و خنثی کردن این توطئه نیاز به کاری جمعی داره و اکنون باید این سوال را  پرسید که هر یک از افراد در هر جایگاه و نهادی برای حفظ گوهر عفاف و حجاب در جامعه اسلامی چه وظیفه ای دارند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا تصریح کرد: در همین خصوص بسیج جامعه زنان در جهت تبیین و آگاه سازی ارزش عفاف و حجاب برنامه ها ی گسترده ای را در این هفته برگزار  می نماید. هدف از برگزاری این برنامه ها در وحله اول تقویت و گسترش عفاف و حجاب در سطح جامعه  با هم افزایی و هماهنگی کلیه دستگاهها و موج آفرینی  در هفته عفاف   و حجاب و برجسته سازی سبک زندگی عفیفانه و برپایی موکب فرهنگی حیا و پوشش(خیمه های زینبی) می باشد.

وی در پایان با اشاره به برنامه های بسیج جامعه زنان در هفته حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: در این هفته بیش از ۹۰۰ برنامه در سطح استان در قالب نشست، کارگاه - اجتماع ، نمایشگاه ، برگزاری غرفه های یک حس خوب، برپایی خیمه های پرسش و پاسخ و ‌برگزاری پاتوقهای دخترانه، پیاده روی بانوان دیدار دختران نوجوان و جوان با همسران و دختران شهدای مدافعان حرم - عصری با شعر ، برپایی جشنواره  فرهنگی هنری ریحانه در قالب شعر، دلنوشته و ... اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم، تجلیل از بانوان محجبه ، برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی، برگزاری نشست های رسانه ای با حضور  کارشناسان و فعالان حوزه زن و خانواده ، رزمایش فاطمی، برگزاری اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار