سردار خرم دل عنوان کرد:

فعالیت 760 گروه جهادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد/ خدمات گروه های جهادی تخصصی شود

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر قریب به 760 گروه جهادی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند
کد خبر: ۹۶۱۲۵۱۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج؛ جلسه هماهنگی جهت کیفیت بخشی حرکت های جهادی در حوزه های تخصصی با حضور سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح ، سرهنگ پاسدار حسن رضایی مسئول بسیج سازندگی، حجت الاسلام حرمت کیش مدیریت حرکت های جهادی بسیج سازندگی ، مهندس روایی مدیریت فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی، سرگرد سعادت صالحی نیا مسئول بسیج دانشجویی استان و مسئولان ادرات بهزیستی، کمیته امداد ، نوسازی مدارس  و فرماندهان نواحی مختلف بسیج در شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. 
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تقدیر از تعامل ادارات خدمات رسان در جهت کمک به مناطق محروم ، هدف از کیفیت بخشی فعالیت های جهادی را استفاده از ظرفیت متخصصان در گروههای جهادی بیان کرد و افزود: تخصصی کردن فعالیت های گروهه ای جهادی و در نهایت رتبه بندی آنها کار بسیار ارزشمندی بوده  و هدف از آن تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است. 
سردار حمید خرم دل با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 760 گروه جهادی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، ابراز داشت: این تعداد گروه جهادی نیازمند مدیریت هستند و یکی از راه های مدیریت نیز تخصصی کردن خدمات گروههای جهادی است. 
وی بر لزوم تشکیل قرارگاه منطقه ای جهت هدفمند کردن و برنامه زیزی مطلوب برای ارائه خدمات را از نکات ضروری در ساماندهی فعالیت گروههای جهادی عنوان کرد و ادامه داد: لازم است که نیازمندی ها و اقدامات صورت گرفته توسط ادارات و گروههای بسیجی به این قرارگاه اعلام و سپس از طریق بسیج سازندگی استان به نواحی مختلف منعکس شود تا علاوه بر جلوگیری از ناهماهنگی زمینه تسریع در خدمات دهی نیز  فراهم شود. 

فرمانده سپاه فتح با اشاره به طرح «پویش برای همدلی» و لزوم تخصصی کردن اقدامات گروههای جهادی در سطح استان ، گفت: این طرح در زمینه اقدامات ساخت مسکن و تعمیر منازل نیازمندان با تعامل کمیته امداد و بهزیستی انجام خواهد شد و لازم است این دو نهاد خدمات رسان نیاز خود را براساس اولویت افراد مستحق به بسیج سازندگی اعلام کنند. 

خرم دل ضمن تقدیر از خدمات ادارات کمیته امداد، بهزیستی و نوسازی مدارس خواستار تعامل بیش از پیش جهت یاری رساندن به مردم محروم مناطق مختلف استان شد. 

فرمانده سپاه فتح استان در پایان با بیان اینکه انقلاب متعلق به مردم است و دولت ها تغییر می کنند، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک به دولت ها با هر نگاه سیاسی را وظیفه خود می داند و مأموریت ذاتی این نهاد انقلابی خدمت به مردم است. 
سردار خرم دل از تامین  امنیت به عنوان مهمترین وظیفه سپاه یاد کرد و گفت: بعد از تأمین امنیت ، خدماترسانی به مردم و مناطق محروم از مهمترین وظایف است ضمن اینکه نگاه سپاه بر محرومیت زدایی است نه گداپروری. 
وی احداث کانال های آب کشاورزی ، تعمیر مسکن نیازمندان و ... را اقدامات امیدبخش توصیف و بر ادامه این خدمات نیز تأکید کرد. 
سردار خرم دل توسعه مناطق محروم را نیازمند همکاری مردم دانست و گفت: طرح های مهمی همانند «آبخیز تا جالیز» نیازمند همراهی و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در مناطق مختلف است. 

در ابتدای این نشست نیز مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان بر لزوم تخصصی کردن اقدامات گروههای جهادی تأکید کرد و گفت: طرح پویش برای همدلی جهت کمک به ساخت و تعمیر مسکن و تعامل با کمیته امداد و بهزیستی در ایام تابستان در سطح استان برگزار می شود و می طلبد که گروههای جهادی با استفاده از نیروهای متخصص در زمینه عمران در اجرای هر چه بهتر این اقدامات همکاری نمایند. 
 سرهنگ پاسدار حسن رضایی هدف از تخصصی کردن اقدامات گروههای جهادی را استفاده حداکثری از ظرفیت گروههای جهادی عنوان و اضافه کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی قراردادهای آبفا و «آبخیز تا جالیز» باید از قالب پیمانکاری خارج و به گروههای جهادی تخصصی واگذار شود که این امر مستلزم معرفی حداقل 4 گروه تخصصی از سوی هر ناحیه به بسیج سازندگی استان است. 
وی افزود: مسئول سازندگی در شهرستان باید با محوریت فرمانده ناحیه گروههای تخصصی را به بسیج سازندگی استان معرفی و بعد از رتبه بندی به مرکز جهت تأیید نهایی اعلام نمایند. 
سرهنگ رضایی تأکید کرد: با توجه به قرارداد دوم آبفا و طرح آبخیز تا جالیز در هر گروه جهادی باید حداقل یک کارشناس عمران عضویت داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به لزوم بهسازی و ساخت کانال های آب کشاورزی در مناطق مختلف استان ، ابراز داشت: توانمند سازی گروههای جهادی در اولویت است لذا هر چه تخصص در گروههای جهادی ارتقاء یابد کیفیت نیز بالا خواهد رفت .

حجت الاسلام احمد حرمت کیش ، مسئول حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه فتح نیز در این نشسست بر لزوم ثبت گروههای جهادی در سامانه اطلس جهادی تأکید کرد و گفت: یکی از الزامات معرفی گروههای تخصصی ، ثبت نام گروههای جهادی در سامانه اطلس جهادی است که می طلبد مسئولان نواحی مختلف در این امر با جدیت اقدام نمایند. 

مدیریت فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه فتح نیز هدف از طرح رتبه بندی گروههای جهادی را استفاده بهمینه از توانمندی افراد و کمک به حضور نیروهای کارآمد در فعالیت های جهادی عنوان کرد و افزود: شبکه سازی اقدامات گروههای جهادی و همچنین ارتباط مطلوب بین گروههای جهادی و دستگاههای خدمات رسان از دیگر اهداف مهم این طرح خواهد بود. 
سرهنگ دوم پاسدار روایی لزوم ثبت گروههای تخصصی در سامانه اطلس جهادی را داشتن رزومه فعالیت های عمرانی عنوان کرد و تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی هدف از رتبه بندی واگذاری طرح ها بر اساس رتبه و ظرفیت گروههای جهادی است. 

گفتنی است در این نشست مسئولان ادارات کمیته امداد، بهزیستی و نوسازی و تجهیز مدارس استان ضمن تقدیر از فعالیت های جهادی در مناطق مختلف ، آمادگی خود را برای هر گونه تعامل و همکاری با بسیج سازندگی سپاه فتح اعلام کردند. 

فعالیت 760 گروه جهادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد/ خدمات گروه های جهادی تخصصی شودفعالیت 760 گروه جهادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد/ خدمات گروه های جهادی تخصصی شودفعالیت 760 گروه جهادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد/ خدمات گروه های جهادی تخصصی شودفعالیت 760 گروه جهادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد/ خدمات گروه های جهادی تخصصی شودفعالیت 760 گروه جهادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد/ خدمات گروه های جهادی تخصصی شودفعالیت 760 گروه جهادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد/ خدمات گروه های جهادی تخصصی شود

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار