شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان با حضور مسئولان استانی برگزار شد

شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان با حضور مسئولان ارشد استانی در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۲۶۸۱
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره سه هزار شهید استان سمنان، جلسه شورای سیاستگذاری این کنگره با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان، سردار شوقانی فرمانده سپاه استان و جمعی از مسئولان ارشد استانی در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد.

در این جلسه که همزمان با ماه محرم و در فضایی معنوی برگزار شد، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی برنامه‌های کنگره، اظهار داشت: برنامه‌های کنگره سه هزار شهید استان سمنان تاکنون طبق برنامه‌ریزی و با همت و تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم در حال اجرا است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های شاخص این کنگره، گفت:برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح شهرستان‌ها و روستاها،دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری،  تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها و برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی از جمله برنامه‌های شاخص در راستای اهداف این کنگره است.

سردار شوقانی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، خاطرنشان کرد:شهدای والامقام ما با نثار جان خود، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند و وظیفه ماست که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه والای شهدا در دین اسلام، گفت: شهدا چراغ‌های راه هدایت و الگوهای ایثار و فداکاری برای همه ما هستند و باید با تاسی از سیره و منش آن‌ها، در مسیر ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی گام برداریم.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری کنگره سه هزار شهید، اظهار داشت: استان سمنان آمادگی کامل خود را برای حمایت از برنامه‌های این کنگره اعلام می‌دارد و امیدواریم با همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و مردم، شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره باشیم.

در پایان این جلسه، اعضای شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان، ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه‌های پیش رو، بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره تاکید کردند.

لازم به ذکر است که کنگره سه هزار شهید استان سمنان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات