خبرهای داغ:
در فارسان عنوان شد،

نشست جهاد تبیین در ماه محرم

نشست جهاد تبیین در ماه محرم و تبیین سیره حضرت امام حسین علیه السلام با سخنرانی در پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه سلام الله علیها فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۲۶۹۵
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴

در فارسان عنوان شد،

نشست جهاد تبیین در ماه محرم

نشست جهاد تبیین در ماه محرم و تبیین سیره حضرت امام حسین علیه السلام با سخنرانی در پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه سلام الله علیها فارسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛سرگروه حلقه صالحی پایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها بیان کرد: سیره اخلاقی و رفتاری حضرت امام حسین علیه‌السّلام سرمشق زندگی سعادت بخش است و مردم برای رسیدن به سعادت، باید آن امام همام را سمبل رفتاری و اخلاقی خویش قرار دهند و با آرامش زندگی کنند؛ چنانکه خود آن می‌فرماید:« وَ اِنْ تَسْمَعُوا قَوْلی وَ تُطیعُوا أَمْری اَهْدِکُمْ سَبیلَ الرَّشادِ، اگر سخنانم را بشنوید و فرمانم را اطاعت کنید، شما را به راه راست هدایت مى کنم».

وی افزود:از جمله فضایل اخلاقی حضرت امام حسین علیه‌السّلام، روح پاک و معنویت آن حضرت بود. آن حضرت لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شد و بخش اعظم اوقاتش را به عبادت پروردگار و ذکر دعا و قرائت قرآن می‌گذرانید؛ چنان که فرزند عزیزش، حضرت امام سجاد علیه‌السّلام در این باره می‌فرماید: «العجب کیف ولدت، کان ابی یصلی فی الیوم واللیلة الف رکعة، من تعجب می‌کنم از پدرم که او چگونه صاحب فرزند شده است؟ در حالی که شبانه روز هزار رکعت نماز می‌خواند! » (این سخن، به کثرت عبادت امام حسین علیه‌السّلام اشاره دارد.) «مسروق خادم» نیز که خود از پیروان اهل بیت علیهم‌السّلام است، می‌گوید: روز «عرفه» در صحرای عرفات گردش کنان به خیمه امام حسین علیه‌السّلام وارد شدم. آن حضرت در جمع یاران و عاشقان مشغول خواندن قرآن و دعا بود و اشک چشمش همانند آب باران از ناودان، فرو می‌ریخت.

سرگروه حلقه صالحین پایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها ،در پایان بیان کرد: حضرت امام حسین علیه‌السّلام به موقع می‌خروشید و شجاعت نشان می‌داد و به موقع نیز حلم و بردباری به کار می‌برد. در واقع، همه جا در مسیر عقل و تدبیر و شریعت پیش می‌رفتند.از سوی دیگر، نسبت به نوامیس مردم و شیطنت شیاطین، حساس و هوشیار بودند، از حیثیت و آبروی مردم دفاع می‌ کردند، حق را به صاحبش برمی گردانید، نفس خویشتن را در اختیار داشت و هرگز تحت تاثیر آن قرار نمی‌گرفت.

بنابراین، پیروان آن حضرت وظیفه دارند از قدرت و شجاعت خویش به موقع استفاده کنند، عقل و تدبیر را به کار گیرند، گرفتار احساسات و شعارهای بی محتوا نشوند و حیثیت و نوامیس مردم را از تعرض اشرار و افراد سوء استفاده باز دارند.

خداوندا! توفیق پیروی واقعی از امام حسین علیه‌السّلام را به همه ما مرحمت فرما

ارسال نظرات
آخرین اخبار