دوقطبی سازی و بی عدالتی عوامل ازبین رفتن آرمانگرایی است+عکس و فیلم

امام جمعه فریمان گفت: دوقطبی سازی، فاصله از سخنان امام و ولی جامعه، دنیاطلبی و بی عدالتی چهارعامل ازبین رفتن آرمانگرایی هستند.
کد خبر: ۹۶۱۲۷۵۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، همزمان با ماه محرم؛ حجت الاسلام سید مهدی معلمی درجمع پایوران و نیروهای وظیفه ناحیه و گردان 12 امام حسین(ع) شهر فریمان ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهداء (ع) اظهار کرد: این چهارعامل بصورت ویژه باعث ازبین رفتن آرمان گرایی و ازدیاد منفعت طلبی در جامعه شده و باعث تکرار عاشوراها در جامعه خواهد شد.

وی افزود: دوقطبی سازی  اگر درجامعه اسلامی وارد شود نابودی ارزش ها را در پی خواهد داشت.

معلمی با اشاره به دوقطبی سازی ایجادشده در جریان سقیفه، توسط منافقان و استفاده از اختلاف اوس و خزرج بوسیله سعده بن عباده و جمعی از خواص، این عامل را موجب غصب خلافت  امام علی (ع) بیان کرد و توضیح داد: درجریان حادثه کربلا نیز شاهدبودیم که این دوقطبی سازی باعث شد که دشمنان امام حسین(ع) گفتند ما برای مال نمی جنگیم بلکه بخاطر دشمنی با پدرت با تومی جنگیم.

امام جمعه فریمان بیان کرد: ایجاد دوقطبی اصول گرا و اصلاح طلب توسط بهزاد نبوی در جامعه که به تقلید از پارلمان ها و مجالس کشورهای اروپایی در ایران شکل گرفت، از زمینه های دور کردن جامعه از آرمان ها است. کشور ما متأسفانه از این دوقطبی سازی جناحی ضربه خورده و می طلبد از دوقطبی سازی و ایجاد بحران در شرایط کنونی درکشور پرهیز شود.

وی فاصله گیری از سخنان امام و ولی جامعه و فراموش نمودن فرامین امامین انقلاب را نیز از زمینه های  آرمان گرایی خواند و اعلام کرد: همین ممنوعیت نقل احادیث وازبین بردن احادیث به بهانه خلط با قرآن توسط خلفا باعث فراموش کردن فضائل امیرالمؤمنین(ع)و غصب خلافت شد.

امام جمعه فریمان دنیاطلبی(ثروت اندوزی، مقام طلبی) و مقام پرستی را از دیگر عوامل از بین رفتن آرمان خواهی و در نتیجه شهادت رساندن امام حسین(ع) در روز عاشورا دانست و عنوان کرد: بی عدالتی دربرخورد با مسلمانان و بی عدالتی درتقسیم بیت المال نیز از مهمترین عوامل کم رنگ شدن آرمانهای مسلمانان است. بی عدالتی درتقسیم عادلانه بیت المال  می تواند باعث ضربه زدن به آرمان های کشور و اسلام شده ودرصورت عدم توجه و پیگیری و حساسیت نسبت به این موضوع مهم، تکرار عاشوراها درجامعه رابدنبال خواهد داشت.

گفتنی است، مراسم عزاداری و جهاد تبیین دردهه اول محرم ، همه روزه با حضور پایوران و نیروهای وظیفه گردان امام حسین(ع) با قرائت زیارت عاشورا،مرثیه سرایی مداحان فرهنگیار ناحیه و بسیج و سینه زنی در سوگ شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج فریمان برگزار و پس از پایان مراسم، حاضرین میهمان سفره با کرامت حسینی با مشارکت خیرین هستند.

 هر ساله دوست داران و متوسلین به اهل بیت علیهما سلام، درایام دهه اول محرم و در روز ی که به یادبود حضرت رقیه سلام الله علیها، نام گذاری شده، دست به دامان حضرت رقیه سلام الله علیها می شوند و سفره ای رو با نام این حضرت برپا می کنند که حاجت هاشونو از دختر سه ساله ابا عبدالله الحسین بگیرند. 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار