مردم با بصیرت و با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری، توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند

مردم انقلابی و بصیر ایران اسلامی با دشمن‌شناسی خود نشان دادند گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۶۱۳۰۶۸
|
۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، امام جمعه چناران با اشاره به اینکه انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری تجلی دوباره مردم‌سالاری دینی در ایران بود، بیان کرد: مشارکت ۴۹/۸ درصدی مردم آگاه ایران اسلامی نشان داد ترفند معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب شکست خورد. 

حجت‌الاسلام تاجی گفت: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به‌طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضدانقلاب قرار داشتند.

وی افزود: دشمنان هرچند سعی کردند با تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و سیاسی، ایجاد یأس مردم را نسبت به آینده کشور بی‌تفاوت کنند اما مردم انقلابی و بصیر ایران اسلامی با دشمن‌شناسی خود نشان دادند گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستند.

خطیب جمعه چناران اذعان کرد: رئیس‌جمهور منتخب، اکنون رئیس‌جمهور تمامی مردم کشور است و بایستی مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد. 

حجت‌الاسلام تاجی خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریانهای سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

وی تأکید کرد: منتخب مردم اینک بر صندلی‌ جلوس می‌کند که در سه سال اخیر رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ایران اسلامی، شهید رئیسی بر آن نشست اما لحظه‌ای به آن دل نبست و بر آن قرار نگرفت لذا او بیقرار مردم بود و در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت و امید آنکه این الگو مورد توجه و اقتدای رئیس جمهور منتخب قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان چناران با اشاره به دیدار اعضاء هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان در رابطه با شخصیت شهید رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با هیئت دولت سیزدهم، به بهانه‌ برشمردن ویژگیهای شخصیتی شهید رئیسی در واقع ویژگی‌ها یک رئیس جمهور مطلوب را بیان کردند.

حجت‌الاسلام تاجی از جمله این ویژگی ها به خوش بینی و امیدواری به آینده، قاطعیت در تصمیم گیری، احترام به مردم، حضور در میان مردم، لمس کردن مسائل و مشکلات آنها، اعتقاد واقعی به توانمندی های داخل و تکیه به ظرفیت های داخلی، صراحت در کلام و پرهیز از کنایه و ادبیات دو پهلو، یکی بودن حرف و عمل، خستگی ناپذیری و کار شبانه روزی، دلسرد نشدن از کارشکنی ها و زخم زبان ها، رعایت تعامل در کنار عزت مندی در روابط خارجی، بردباری، صبوری و مدارا، معنویت، ذکر و توسل اشاره کرد.

وی این خصایص اخلاقی را لازمه‌ شخصیتی هر رئیس جمهوری دانست و گفت: اینک پزشکیان به عنوان رییس جمهور منتخب با انتخاب یک رفتار هوشمندانه می تواند این نکات اخلاقی رهبر انقلاب را سرلوحه کار قرار داده و می تواند در پی تقویت خصایص اخلاقی در نهاد خویش بر آید.

خطیب جمعه چناران اشاره کرد: تصویری که از رئیس جمهور منتخب پس از آخرین مناظره در افکار عمومی شکل گرفت، شباهت زیادی به ویژگیهای اخلاقی شهید رئیسی از جمله صبر و بردباری ایشان، ندارد.

وی صبر و مدارا، از دست نرفتن کنترل عصبی و حفظ ادبیات محترمانه در هنگامه‌ عصبانیت را از ابتدایی‌ترین ویژگی هر سیاستمداری برشمرد و گفت: از این پس دولت پزشکیان همچون دولتهای قبل و روسای جمهور پیشین با چالش‌های متعددی در عرصه‌های داخلی و خارجی روبرو خواهد شد لذا بر وی واجب است که ضمن تلاشهای خستگی ناپذیر، در مقابل چالش‌ها صبر پیشه کرده و از ادامه‌ مسیر دلسرد نشود.

خبرنگار ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها