مثبت سوژه

شهادت حاج قاسم جرقه ای شد برای نوشتن کتاب زندگی نامه شهید احمدی توسط بانوی کهنوجی

مراسم عزاداری حاج قاسم انکار مراسم پدرم بود و من برای پدرم اشک می ریختم بعد از شهادت حاج قاسم تصمیم گرفتم زندگینامه پدرم بنویسم نوشته هایم ویرایش کردم لطف خدا و نگاه پدرم در مدت کوتاهی توانستم کتابم را چاپ کنم.
کد خبر: ۹۶۱۳۴۱۱
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،مرضیه احمدی یگانه فعال در امور خیریه و توان افزایی زنان روستایی است بانویی جوان کهنوجی  که یادگار شهید عیسی احمدی است با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت  به عنوان مدیر مدرسه بندر عباس مشغول به فعالیت است

 
بیشترین فعالیتهای او  در حوزه نویسندگی،ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی،حوزه رسانه ، توان افزایی زنان روستایی وامورخیریه  است.
 
از مرضیه احمدی خواستیم که در مورد فعالیتهایی که انجام داده صحبت کند که اینچنین گفت:
 
با توجه به شغل وعلاقه ای که به حوزه آموزش وکتاب وکتابخوانی داشتم در راستای نیاز منطقه جنوب کرمان وهرمزگان پیرامون ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی با رایزنی وارتباط با فعالین این حوزه وخیرین ،نسبت به تهیه وتوزیع اقلام آموزشی و فرهنگی اقدام نمودم که ضمن ایجاد دو کتابخانه مستقل روستایی درکهنوج ،چندین همایش ودورهمی نیز پیرامون ترویج کتاب وکتابخوانی در استانهای کرمان وهرمزگان برگزار نمودم وبا حضور خود در چندین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز در غرفه  روستا ها وعشایر دوستدار کتاب ایران ضمن ایجاد غرفه ومعرفی ظرفیتهای فرهنگی وصنایع دستی این مناطق بابهره گیری از تجربیات سایر فعالین فرهنگی و هنری اقدامات دیگری نیز برای توان افزایی زنان این مناطق نیز انجام داده ام.
 
در جنوب استان کرمان وشهر کهنوج نیز علاوه بر فعالیتهای رسانه ای، فرهنگی و امور خیریه با ایجاد دو کتابخانه مستقل روستایی درحوزه ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی اقدامات فرهنگی قابل قبولی ارائه شده است.
 
 این فعالیتهای فرهنگی نیز در سال ۱۴۰۰ مورد تشویق مقام عالی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار گرفت و درسال های  اخیر با حضور در غرفه روستاها وعشایر دوستدار کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز به معرفی ظرفیتهای فرهنگی و صنایع دستی منطقه نیز پرداخته شد.
 
با توجه به اینکه در مدارس استان هرمزگان وشهرستان بندرعباس مشغول هستم درزمینه آموزشی نیز با اخذ مجوز آموزشگاه های غیر دولتی  شهید عیسی احمدی ،توانستم علاوه بر بالا بردن کیفیت آموزشی ،شرایط را برای ایجاد اشتغال جوانان نیز  فراهم نموده و هم اکنون این دو مرکز آموزشی با بهترین کیفیت آموزشی در شهربندرعباس درحال ارائه خدمات آموزشی برای دانش آموزان این شهر هستند
 
هر وقت دلم می‌گرفت و دلتنگ بابام میشدم فقط نوشتن و  اشک ریختن بر روی کاغذی که از دلتنگی هایم سیاه کرده بودم مرا آرام میکرد.
 
خبرسحرگاهی شهادت حاج قاسم  خیلی دردناک بود . وقتی مراسم تشییع پیکر حاج قاسم شرکت کردم اون ازدحام جمعیت که دیدم حاج قاسم فرمانده بابام بود . کودک بودم وقتی پدرم شهید شد از   مراسم عزاداری و شهادت پدرم هیچ خاطره ای نداشتم مراسم عزاداری حاج قاسم انکار مراسم پدرم بود و من برای پدرم اشک می ریختم بعد از شهادت حاج قاسم تصمیم گرفتم زندگینامه پدرم بنویسم. تمام صفحات کتابم آغشته به اشک  است ، نوشته هایم ویرایش کردم لطف خدا و نگاه پدرم در مدت کوتاهی توانستم کتابم را چاپ کنم.
 
بنده علاوه بر یاداشت نویسی و شرکت درفعالیتهای سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی هم اکنون نیز بعنوان سردبیر نشریه منطقه ای شهسواران جنوب با گستره توزیع استانهای هرمزگان،کرمان وسیستان وبلوچستان نیز فعالیت می کنم
 
با توجه به اقدامات فرهنگی و ارتباط با مسئولین با همکاری صندوق کارآفرینی امید و جهادکشاورزی کهنوج با ایجاد یک صندوق خرد روستایی ۳۰ نفر اززنان روستایی عضو این صندوق شده اند که علاوه بر پرداخت مبلغی ماهیانه ازطرف اعضا با دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید زمینه اشتغال خرد و توسعه صنایع دستی را برای آنها فراهم نموده ایم واین صندوق نیز الان بصورت فعال از فعالیتهای شغلی خرد و خانگی زنان اعضای آن حمایت می کند.
 
با فعالیت در حوزه های اجتماعی ،فرهنگی وارتباط فعال با مردم ،خیرین و حضور میدانی درجامعه با افراد بی بضاعت و آبرومندی روبرو میشدم که ضرورت داشت برای رفع مشکلات معیشتی آنها اقدامی انجام دهم  که با همکاری سایر فعالین این حوزه با اخذ مجوز لازم ،مرکز خیریه شهسواران جنوب را تاسیس نمودیم و  خدمات قابل قبولی نیز تاکنون برای اقشار کم درآمد و نیازمند با همکاری خیرین عزیز و نهادهای مرتبط انجام گرفته است.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها