خبرهای داغ:

برگزاری آئین سنتی سینی گردانی حضرت قاسم (ع) در روستای رودزیر صیدون

آئین سنتی سینی گردانی حضرت قاسم (ع)، فرزند امام حسن مجتبی (ع) هر سال در هفتم ماه محرم با آداب و رسوم خاصی در روستای رودزیر شهرستان صیدون برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۳۴۴۳
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از باغملک: در این آیین عزادارای زنان با گذاشتن سینی روی سر خود و با پای پیاده در کوچه‌های روستا به عزاداری می‌پردازند.

آیین سنتی عزاداری ماه محرم با عنوان سینی‌گردانی حضرت قاسم (ع) طبق روال هر ساله از طرف هئیت بسیج خواهران و گروه جهادی پایگاه حضرت رقیه (س) روستای رودزیر از توابع شهرستان صیدون برگزار می‌شود.

مریم داورپناه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران روستا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص این مراسم آئینی عنوان داشت: در مراسم سنتی سینی‌گردانی حضرت قاسم (ع) که هفتم ماه محرم برگزار می‌شود آجیل، مشکل‌گشا، شمع، گلاب، حنا، شیرینی و میوه و... را در سینی می‌گذارند و روی آن پارچه سبز می‌کشند و بالای سر گذاشته و عزاداری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: به رسم دیرینه و هرساله به یاد این جوان شهید دشت کربلا به صورت نمادین مراسم «سینی حضرت قاسم» در شامگاه هفتم محرم و با حضور پرشور خواهران روستا و مداحی و قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار