خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

کلاس های اوقات فراغت بسیج، حلقه اتصال کودکان و نوجوانان خوسفی با مسجد

فرمانده پایگاه حضرت باقرالعلوم علیه السلام شهر خوسف با اعلام اینکه برنامه های متنوع و جذابی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مسجد انجام می گیرد، کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آموزش تواشیح، موذنی، مداحی و... را برخی از این برنامه ها عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۱۳۴۹۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴

آقای صالحی فرمانده پایگاه باقرالعلوم (ع) و عضو هیئت امنای مسجد باقرالعلوم (ع) شهر خوسف در گفت و گو با خبرگزاری بسیج گفت: به دلیل علاقه ای که به فعالیت های فرهنگی و کار در بسیج داشتم از حدود سه سال قبل به عنوان فرمانده پایگاه مشغول به فعالیت شدم و در این مدت توانستیم با کمک بسیجیان و اهالی محله و با یاری خدا، پایگاه و مسجد باقرالعلوم (ع) را به یکی از پویاترین و زنده ترین پایگاه ها و مساجد سطح شهرستان تبدیل نماییم.
وی افزود: اولویت برنامه های مسجد باقرالعلوم (ع)، مباحث قرآنی هست و تلاش داریم تا به شعار "مسجد، پایگاه قرآنی" جامه عمل بپوشانیم و در این راستا بیشتر برنامه های مسجد بر این اساس برنامه ریزی گردیده است.
فرمانده پایگاه حضرت باقرالعلوم (ع) گفت: از حدود دو سال پیش طرح "دوشنبه های قرآنی" در مسجد آغاز گردیده و در قالب این طرح بعد از نماز مغرب و عشاء جزء خوانی قرآن مجید توسط نمازگزاران انجام می گردد.
صالحی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت های تربیتی و لزوم غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، پایگاه حضرت باقرالعلوم (ع) با محوریت مسجد باقرالعلوم (ع) به صورت جدی و پر رنگ به این موضوع ورود نموده است و کلاس های متنوع و برنامه های جذابی برای این رده های سنی اجرا می‌ نماید.
 صالحی با اشاره به استقبال بسیار خوب کودکان و نوجوانان خوسفی از برنامه ها و کلاس های اوقات فراغت بسیج در مسجد گفت: بیش از ۴۰ کودک ‌و نوجوان در کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و طرح ملی آیات رویش که با همکاری جامعه انصار القرآن قم اجرا می گردد، ثبت نام نموده و شرکت می نمایند.
وی افزود:کلاس های همخوانی قرآن و تواشیح، آموزش موذنی‌، مکبری و مداحی از دیگر برنامه هایی است که برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اجرا می شود و مورد استقبال شرکت کنندگان و خانواده آنان قرار گرفته است.

صالحی با بیان لزوم اجرای برنامه های فرهنگی در کنار برنامه های مذهبی و قرآنی گفت: با هدف جذب رده های مختلف سنی و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی آنان، کانون فرهنگی علقمه را در جوار مسجد راه اندازی نمودیم که دارای بیش از ۴۰۰ جلد کتاب می باشد و علاوه بر آن در این کانون محلی برای انجام بازی های رایانه ای اسلامی ایجاد شده که کودکان و نوجوانان می توانند بعد از نماز از آن استفاده نمایند.
صالحی با اشاره به برنامه ریزی و تدارک فعالیت های ورزشی متنوع برای کودکان و نوجوانان مسجد و پایگاه، گفت: جذابیت بخشی به مسجد با انجام فعالیت های متنوع مذهبی‌، فرهنگی، جهادی و ورزشی  به منظور جذب کودکان، نوجوانان و جوانان باید از مهمترین اهداف پایگاه های بسیج مساجد باشد که این امر در سرلوحه برنامه های پایگاه باقرالعلوم (ع) قرار گرفته است و مبنای عمل ما می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها