دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان:

سربازان وظیفه با مهارت آموزی تسهیلات اشتغالزایی دریافت می‌کنند

زنجان- دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت: سپاه استان با اعطای وام تسهیلات اشتغالزایی پس از دوران سربازی از سربازان ماهر حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۳۵۹۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

 

سربازان وظیفه با مهارت آموزی تسهیلات اشتغالزایی دریافت می‌کنند

سرهنگ پاسدار علیرضا فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان، با بیان اینکه یکی از مسایل امروز اشتغال و مهارت سربازان است تا آنها بتوانند پس از پایان خدمت سربازی کسب و کار داشته باشند اظهار داشت: با این نگاه و طبق بیانات رهبری در استفاده بهینه از فرصت‌های خدمت مقدس سربازی مهارت آموزی سربازان در راس برنامه‌های مجموعه سپاه انصارالمهدی (عج) استان قرار دارد.

وی افزود: قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان در سال ۱۴۰۳ طبق سنوات قبل با ابلاغ تعداد ۳۱ دوره به تعداد ۶۲۲ نفر در ۳۰ رشته متنوع از قبیل مهندسی، کشاورزی فاوا،  ایمنی ورزشی و.... با به کارگیری مربیان داخل سپاه استان و همچنین استفاده از مربیان فنی حرفه‌ای اقدام به آموزش سربازان می‌کند.

دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان افزود: برای ارتقاء مهارت سربازان قرارگاه همکاری‌های قابل توجهی با سازمان‌ها و ارگان‌هایی نظیر اتحادیه‌های صنفی، استانداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، علوم و تحقیقات، ارتباطات،سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه  دوره‌ها به صورت ماهانه، منظم و مستمر برگزار می‌شود گفت: مدت زمان حضور مهارت آموزان در این دوره‌ها ۱۰ الی ۱۵ روز با میانگین ۶۰ الی ۱۵۰ ساعت است و بعد از اتمام دوره از مهارت آموزان آزمون به عمل آمده و به نفرات برتر مدرک مهارت آموزی اعطا می‌شود.

سرهنگ فضلی از حمایت سپاه برای اشتغالزایی سربازاران پس از دوران خدمت مقدس سربازی خبر داد و گفت: سربازان آموزش دیده بعد از دریافت مدرک بر اساس حرفه آموخته‌ شده می‌توانند از وام تسهیلات اشتغالزایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان این سازمان که به صورت قرض الحسنه است استفاده کنند تا بتوانند برای خود کسب و کار راه‌اندازی کنند.

وی ابراز داشت: در طول سال مسابقه‌ای نیز تحت عنوان مسابقه مهارت آموزی در سطح استان برگزار می‌شود  که نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. 

دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان گفت: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۳۱۱ نفر در قالب همین دوره‌ها شرکت کرده‌اند که ۸۲ نفر جهت اخذ تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

فاطمه عسگری 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار