عاشورا، نماد صبر و بصیرت/ شرط بصیرت، معرفت و ایمان قلبی است

عاشورا، نماد صبر و بصیرت/ شرط بصیرت، معرفت و ایمان قلبی است
دامغان_ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: عاشورا نماد صبر و بصیرت است و انسان برای داشتن بصیرت باید معرفت و ایمان قلبی داشته باشد.
کد خبر: ۹۶۱۳۶۲۰
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سوگواره احلی من العسل که در حسینیه باب الحوائج خوریا شهرستان دامغان با حضور دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: عاشورا نماد صبر و بصیرت است و تمام واقعه عاشورا توانسته تحولی بزرگ و تاریخی را برای بشریت رقم زند، این واقعه که بیش از سه ساعت طول نکشیده در واقع نبرد فضیلت‌ها و رذیلت‌ها بوده و تمام خیمه‌گاه اسلام در برابر خیمه‌گاه کفر قرار گرفته و در این سه ساعت همه‌چیز در واقعه عاشورا اکبر بوده است.

وزیری بیان کرد: تک‌تک شخصیت‌های بافضیلت کربلا تربیت‌یافته مکتب امام‌حسین(ع)، اکبر هستند و همه‌چیز در واقعه عاشورا در اوج بوده و سراسر عاشورا درس عبرت است و خطبه‌های آن حضرت، هنگام خروج از مکه تا سرزمین کربلا همه درس‌آموز است و امروز مفتخر هستیم که نسل ما نسل سلیمانی‌‌ها و شهید حججی‌‌ها است و به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، درخت تنومند انقلاب آبیاری شده و در هر مدرسه‌ای هیئت‌‌های مذهبی تشکیل شده و تمام شهدای کربلا الگوی ارزشمندی برای جوانان و نوجوانان ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: در عاشورا با دو راهی سعادت و شقاوت روبه‌رو هستیم و‌ شرط بصیرت هم معرفت و ایمان قلبی است و  قبول راه امام‌حسین(ع)، قبول ولایت و قبول ولایت برای آزادی انسان از جهنم و گمراهی است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: خون امام حسین و یارانش قبله‌نمای کمال و سعادت بشریت است و عاشورا بذرهای باور را در دل‌های ما شکوفا کرد و بی‌شک نوجوانان و جوانان ما با بصیرت و شور و شعور حسینی، مسئولیت و رسالت خود را بیش از پیش درک خواهند کرد.

ارسال نظرات