مدیر روضه خانگی، عقیله حضرت زینب(س) زاهدان:

جلسات خانگی عامل مهمی در رفع گرفتاری ها/ راه اندازی مهد قرآن در محله سبزکارزاهدان

با همت بانوی بسیجی جلسات قرآنیروضه خانگی در محله سبزکار زاهدان راه اندازی و با توجه به استقبال و شرکت کودکان در روضه‌های خانگی مهد قرآن ویژه کودکان در این محله نیز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۶۱۳۷۴۳
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، این روزها که دشمن از هر ابزار و ترفندی برای ترویج بی حجابی و فساد در جامعه را دارد و از طرف دیگر به دنبال پررنگ کردن زندگی غربگرایی در کشور به ویژه در بین نسل جوان است بانوانی هم پیدا می شوند که همه هم و غمشان رواج سبک زندگی فاطمی و زینبی است.

با صحبت با مسئول واحد خواهران بسیج مداحان سپاه سلمان باخواهر مداح و بسیجی آشنا شدم که با هزینه شخصی خود کارهای خیر و مهم واثرگذاری را در محله محل سکونتش انجام داده است، بانویی که در این شرایط سخت دغدغه اش حجاب و عفاف، کمک به معیشت خانواده ها، ایجاد شور و نشاط بین کودکان و افراد محل است .

این بانوی مداح بسیجی که با برگزاری جلسات روضه های خانگی توانسته امید را در بین افراد جامعه احیا کند و با هزینه های شخصی خود اقدام موثری چون مهد قرآنی ویژه کودکان راراه اندازی کند.

فهیمه اصغری مدیر روضه خانگی، عقیله حضرت زینب(س) در گفتگو با خبرنگار بسیج  در زاهدان گفت: حدود ۱۰ سال است که از شهرستان زابل به زاهدان نقل مکان کردم .

وی ادامه داد: اواخر ماه صفر همان سال اول اسکان در زاهدان در مجلس سوگواری امام رضا(ع) در مجلس روضه ای که در منزل خودم برپا کرده بودم اعلام کردم کسانی که دوست دارند جلسه خانگی  قرآن کریم در این محله برگزار شودمن در خدمت بزرگواران هستم و الحمدالله با استقبال خواهران روبرو شد.

وی جلسات خانگی را عامل مهمی در رفع گرفتاری ها و با خبر شدن از اوضاع همسایه گان و دوستان در محله بیان کرد و افزود: از همان سال اول جلسه خانگی قرآن را راه اندازی کردم از جایی که از علم مداحی هم بهره مند هستم این مجالس رونق بیشتری گرفت .

فهیمه اصغری تصریح کرد: با حضور کودکان در جلسات روضه های خانگی و قرائت قرآن کریم ، مهد قرآن ویژه کودکان را در محله راه اندازی کردم .

وی، مجالس روضه های خانگی و قرائت قرآن کریم را مایه انس و دوستی بیشتر در محله ذکروخاطرنشان کرد: حدود ده سال که ساکن زاهدان هستیم با خواهران بلوچ و سنی مذهب هم آشنا شدم و گاهی مراسم جلسات خانگی منازل این بزرگواران با درخواست خودشان برگزار می شود.

مدیر گروه عقیله حضرت زینب (س) یادآور شد: مجالس اهل بیت(ع) همواره برکات خاصه خود را دارد، از دیگر برکات این جلسات همراه کردن خواهران برای حضور در نماز جمعه هر هفته است .

وی با بیان اینکه همه این جلسات به صورت هفتگی روزهای دوشنبه منزل یکی از اهالی برگزار می شود، اذعان داشت: خیلی از کمک‌ها به نیازمندان، از طریق شناخت در همین مجالس خانگی به خانوارهای کم بضاعت ،دختران یتیم و مادران بی سرپرست انجام می شود.

فهیمه اصغری،تاکید کرد: اعضای گروه عقیله حضرت زینب سلام الله علیها مانند اعضای یک خانواده هستند، اگر یکی از اعضا دچارمشکلی شود، سعی می کنم در صورت امکان با کمک بقیه اعضا  مشکل را حل  کنیم .

وی عامل موفقیت خود را با هم بودن اعضا در غم و شادی یکدیگر دانست و اظهار داشت: باهدیه دادن وتشویق  نوجوانان، خیلی از این عزیزان به حجاب و نماز جمعه و برگزاری برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی جذب شدند.

گفتنی است؛ فعالیت های گروهی برای شرکت حداکثری در انتخابات، حضور گروهی در پای صندوق های رای، حضور گروهی در مراسمات ملی و مذهبی و راهپیمایی ها ونیز فعالیت‌های مسجد محله از دیگر برنامه هایی بود که این بانوی مداح و مدیر روضه های خانگی و قرائت قرآن کریم به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار