برگزاری روز مزرعه کاهش ضایعات برداشت در شهرستان ورزقان

تبریز- مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از برگزاری روز مزرعه کاهش ضایعات برداشت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۱۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیدعلی جلالی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:  در سالزراعی جاری، 19 هزار و 75 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورزقان زیر کشت غلات رفته است که پیش‌بینی می‌شود 15 هزار و 330 تن گندم و 8 هزار و 550 تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: برای کاهش ضایعات برداشت، این مدیریت اقدام به برگزاری روز مزرعه آموزشی ترویجی در سطح شهرستان برای کشاورزان و کمباین داران منطقه کرده است که در این کلاس‌ها راه های کاهش ضایعات برداشت برای کشاورزان و کمباین داران آموزش داده می‌شود تا از طریق کاهش ضایعات افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: روز مزرعه موقعیتی است که نمود عینی یک فعالیت یا یافته نوین علمی توسط کارشناس در واحد تولیدی در معرض دید بهره برداران قرار می گیرد لذا باعث بهبود نگرش و آگاهی بهره برداران نسبت به موضوع مورد نظر می شود.

وی بیان کرد: ماشین آلات برداشت از عوامل مهم ریزش هنگام برداشت محسوب می شود به همین دلیل این ماشین آلات قبل از ورد به مزرعه توسط کارشناسان سازمان نظام مهندسی بازدید و در صورت نداشتن نقص فنی کارت معاینه فنی صادر می شود.

 

ارسال نظرات