در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود؛

سوگواری و اقامه نماز ظهر عاشورا

سوگواری و اقامه نماز ظهر عاشورا
آیین سوگواری نماز ظهر عاشورا در تمامی نقاط استان چهارمحال و بختیاری و مرکز استان در مصلی شهرکرد به امامت امام جمعه موقت شهرکرد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۲۷
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ مدیر ستاد اقامه نماز استان در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گفت: سید و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تبلیغ و هدایتگری آموزه های دینی و تبیین و ارتقاء دینی در اقامه نماز در اول وقت برای ما ترسیم کردند.

حجت الاسلام کریمی،بیان داشت: اهمیت و عظمت ویژه حماسه تاریخی واقعه عاشورا که مهم ترین و تاثیرگزارترین  واقعه تاریخ بشریت است با اقامه نماز و ترویج نماز عجین شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان، امام حسین علیه السلام با برپایی نماز اول وقت عاشورا در زیر تیرباران جنگ نابرابر، صحنه شگفت انگیزی را خلق کرد که بخش جدایی ناپذیر حادثه عاشوراست،که پیروان مکتب حسینی هرسال اهمیت آن خصوصا نماز در مسیر عزاداری را سرلوحه کارهای خود قرار داده اند.

وی،ادامه داد: به همین منظور با مسئلت از آفریدگار منان برای قبولی خدمات و عزاداری ها، از ائمه جمعه، جماعات ، فرمانداران، مسئولین گرامی و مردم شرافتمند دیار چهارمحال و بختیاری خواست تا با مشارکت و همکاری هم نسبت به برپایی هر چه باشکوه تر نماز ظهر عاشورا با عزاداران حسینی در ارتباط با این فریضه پر فروغ الهی بویژه برای نسل نو نقش آفرینی نماید هرجا علم عزای حسینی برپا باشد همانجا محلی برای اقامه نماز است که رسالت اصلی ما و هدف نهایی اقامه نماز است و در واقع لبیک یا حسین علیه السلام یعنی نماز اول وقت و انشالله با لبیک به امام حسین علیه السلام نماز ظهر  عاشورا را با شکوه تر از هرسال اقامه خواهیم کرد.      

ارسال نظرات