پویش نذر خون در مراغه همزمان با روز عاشورا

تبریز- با اشاره به ه مشارکت مردم این شهرستان در پویش سراسری نذر خون با عنوان «فرهنگ حسینی و نذر عاشقانه»رئیس پایگاه انتقال خون مراغه ماه محرم را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و اهدای خون دانست.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۸۵
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا منفرد در حاشیه اهدای خون مردم مراغه، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در رگ‌های ملت ایران جریان دارد و آنان در مواقع مورد نیاز، نسبت به اهدای خون اقدام کرده‌اند.

وی افزایش اهدای خون طی تاسوعا و عاشورای حسینی تا به این لحظه را حدود سه درصد اعلام و اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی است و انتظار می‌رود تا مردم در طول سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

منفرد با بیان اینکه بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی نیاز دایمی به خون دارند، اضافه کرد: پایگاه انتقال خون مراغه فرآورده‌های خونی جنوب آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کند و نیازهای خونی ۱۰ مرکز بیمارستانی در شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر از این مرکز تامین می‌شود.

 وی اعلام کرد: در حال حاضر طبقه همکف ساختمان معروف به «سقلی سید» در خیابان آب به پایگاه انتقال خون مراغه اختصاص داشته و خونگیری در این پایگاه جریان دارد.

ارسال نظرات