مثبت سوژه|

مردم اهل‌سنت حسین‌آباد تربت‌جام با میراثی ۸۰ ساله، همچنان بر مدار حسین علیه‌السلام حرکت می‌کنند+فیلم و تصاویر

مردم اهل‌سنت روستای حسین آباد از توابع شهرستان تربت جام براساس یک سنت قدیمی ۸۰ ساله در شب عاشورا اقدام به طبخ حلیم نذری کرده و در یک اقدام امیدآفرین و وحدتی این غذای نذری را بین ۳ هزار نفر از مردم محروم منطقه توزیع می‌کنند. 
کد خبر: ۹۶۱۴۰۲۲
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان‌رضوی از تربت‌جام، یکی از بزرگان اهل‌سنت منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، گفت: این سنت ۸۰ ساله، میراثی است که از نیاکان ما به ارث رسیده است و نسل به نسل در بین مردم روستای حسین آباد کلالی می‌چرخد.

تنهایی با اشاره به این‌که این موضوع جزء اعتقادات ماست و تا زنده‌ایم باید نسل به نسل استمرار داشته باشد، افزود: از قدیم زمین‌هایی داشتیم که به نام امام حسینی معروف بود و بخشی از درآمد حاصله صرف و خرج دیگ امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا می‌شود.

 عضو شورای بخش پایین جام با تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام، تصریح کرد: این روستا ۱۵۰ خانوار جمعیت دارد و این نذری در روز عاشورا یادبود سیدالشهدا برگزار می‌شود که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد.

صدیق تنهایی، گفت: امام حسین متعلق به تمام مسلمین است و عرض ارادت مردم اهل‌سنت بخش پایین جام تربت‌جام به سیدالشهدا علیه‌السلام ریشه در فرهنگ و آداب مردم منطقه دارد.

وی اضافه کرد: در این خصوص ما از اهل‌بیت علیه‌السلام به ويژه امام حسین علیه‌السلام کرامات و معجزات دیده‌ایم که قابل وصف نیست و این مسیر سالیان سال ادامه خواهد داشت.

گفتنی‌است اکنون این ميراث به نسل امروزی رسیده است و جوان‌ها در کنار بزرگان روستا این سنت حسنه را ادا می‌کنند که این امر علاوه بر عرض ادارات به ساحت مقدس اهل‌بیت علیه‌السلام، ناشی از وحدت بین  برادران شیعه و اهل‌سنت این شهرستان مرزی دارد.

گزارش | مهدی حسینی_مهدی جباری

ارسال نظرات
پر بیننده ها