اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در شهرستان درگز برگزار شد

به همت بسیج جامعه زنان شهرستان درگز، اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده با حضور ۲۷۰ نفر از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۴۰۲۷
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷

اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در شهرستان درگز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از درگز، به مناسبت هفته عفاف و حجاب اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده با شعار «حمایت از عفاف و حجاب و حیای بانوی ایرانی» در سالن الغدیر اداره ارشاد اسلامی شهرستان درگز برگزار شد.

اسماء هجرتی مدیر حوزه علمیه شهرستان درگز گفت: زن در الگوی اسلامی ایرانی، ستون خانواده توصیف شده که با احیای حقوق وی، زمینه ایجاد تمدن اسلامی محقق خواهد شد.

وی افزود: جایگاه زن در سایر ادیان از جمله یهود، مسیحیت، هندو و زرتشت، فرودست و پایین‌تر از مرد است از همین رو رنگ و بوی مردانه داشتن آداب این ادیان، خشونت علیه زنان در آن‌ها چالش‌ها و مشکلاتی را پیشروی مدعیان حقوق زن در دنیا قرار داده است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان درگز افزود: پاسخ بسیاری از این چالش‌ها با ظهور اسلام داده شده ولی با شبهه ‌پراکنی نسبت به برخی احکام اسلامی، این مهم در پس پرده‌ای از ابهامات قرار دارد.

هجرتی خاطر نشان کرد: تاریخ‌ تمدن ایران نیز گویای این مطلب است که عفاف و حجاب با فرهنگ دیرین ایرانیان عجین بوده و حتی اسلام، حجاب را از ایران وام‌ گرفته است.

گفتنی است؛ در پایان این اجتماع، بیانیة «مطالبه‌گری عفاف و حجاب از مسئولان شهرستان درگز» قرائت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار