خبرهای داغ:

گروه‌های جهادی بازوی توانمند نظام برای محرومیت زدایی هستند؛ مهم‌ترین دغدغه در مناطق حاشیه‌ای نبود اشتغالزایی است

مسئول مجمع جهادگران خوزستان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی بازوی توانمند نظام برای محرومیت زدایی هستند، گفت: مهم‌ترین دغدغه در مناطق حاشیه‌ای نبود اشتغالزایی است.
کد خبر: ۹۶۱۴۱۰۸
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵

مهدی کعب مسئول مجمع جهادگران خوزستان در گفتگو با خبرنگار بسیج خوزستان گفت: با تشکیل مجمع جهادگران سازمان بسیج سازندگی استان خوزستان با محوریت صیانت و هماهنگی و هر چه بیشتر پیش بردن اهداف سازمان بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، مبادرت به انتخاب و تشکیل شورا های جهادی در نواحی شد‌.

او افزود: امروز در تمام نواحی استان خوزستان شورای جهادی انتخاب و منصوب شدند و شروع به کار کردند و گروه‌هایی تشکیل شدند هم منسجم و پای کار هستند و در تمام نقاط محروم، کم برخوردار و آسیب دیده استان مستقر هستند.

کعب با بیان اینکه امروز گروه‌های جهادی مانند شعبه دوم دولت، بازوی توانمند و دستی امین برای نظام هستند، اضافه کرد: با شروع سال چندین پویش در سطح استان با محوریت محرومیت زدایی آغاز شد و اقدامات عمرانی مختلفی در زمینه خانه و مدرسه سازی و توزیع بسته‌های غذایی و فرهنگی صورت پذیرفت و مهم‌ترین کار شناسایی دقیق محلات است که حالا آشنایی کاملی از آسیب های نهان و آشکار برخی مناطق وجود دارد.

مسئول مجمع جهادگران خوزستان یادآور شد که برای مثال در خصوص اعتیاد کلاس های مختلف آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود تا فرد دوباره به سمت اعتیاد نرود و از خانواده آنها نیز با تهیه بسته‌های خوراکی حمایت می‌شود.

به دنبال رفع فقر در مناطق محروم هستیم

او در خصوص مسئله فقر بین مردم برخی مناطق گفت: به دنبال رفع این مشکل از سوی برخی نهادهای انقلابی هستیم و وام‌ها و تسهیلات خوبی در اختیار آنها قرار می‌دهیم ضمن آنکه برخی کارآفرین‌ها نیز برای جذب افراد اعلام آمادگی می‌کنند تا از این طریق افراد بیکار مشغول شوند.

مهدی کعب می‌گوید: بنیاد علوی از راه‌هایی است که اشتغال هایی در زمینه صنایع دستی، پخت نان‌های سنتی و ایجاد کارگاه های گلیم بافی و پشم بافی صورت گرفته و اخیرا هم در حصیر آباد اهواز یک بانوی کارآفرین اقدام به تهیه و پخت نان تیری کرد که پس از مدتی توانسته به خوبی با بازار یابی مناسب، بسیاری از افراد را مشتری نان‌های خود کند.

با تکمیل زنجیره تولید خام فروشی را به حداقل رساندیم

مسئول مجمع جهادگران خوزستان با اشاره به اینکه در مناطق مختلفی شاهد خام فروشی هستیم، بیان داشت: ما با تکمیل زنجیره غذایی برای افراد و تهیه دستگاه‌های بسته بندی، آنها را از این مسئله بی نیاز کردیم و با توجه به اینکه زیبایی و شکل جذاب در بسته‌بندی‌ها اهمیت دارد، یک گروه پای کار آمدند و با فکر و ایده، تولید کننده را در این زمینه یاری می‌رسانند.

او می‌گوید: اگر بخواهیم مهم ترین آسیب های اجتماعی در مناطق محروم را نام ببریم می‌توان از نداشتن اشتغال یاد کرد و وقتی کار نباشد به تبع آن مسائل و مشکلات دیگری هم به وجود می‌آید.

اشتغالزایی در مناطق حاشیه‌ای «بسیار ضعیف» است

در مناطق حاشیه ای اهواز موضوع اشتغالزایی بسیار ضعیف است اما از سوی نهادهای انقلابی گام های خوبی برداشته شده و توانمندی‌ها و استعدادها و خلاقیت های افراد در گام اول با اعزام یک گروه جهادی زبده شناسایی شدند، سپس با منبعی از استعدادهای بی نظیر و خلاق در همین مناطق محروم دست یافتیم که باور کردنی نبود‌ و حالا بسیاری از آنها به برخی نهادها معرفی شدند تا مشغول به کار شوند.

مسئول مجمع جهادگران خوزستان همچنین در خصوص اقدامات برای اربعین حسینی گفت: مواکب بین راهی و مستقر در مرزها برای اربعین امسال پیش بینی شدند که به زودی نیز خدمات رسانی به زوار را آغاز می‌کنند‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها