کارآفرین برتر خاش:

با همت بانوی کارآفرین گیاهان دارویی خاش و تفتان به خارج از استان صادر می شود

ملک خسروی گفت: باید هنرهایی چون سوزن‌دوزی، آینه‌دوزی، سکه دوزی و حصیربافی را به نسل جوان و دختران خودآموزش دهیم تا با ورود فنّاوری‌های جدید و بروز این هنرها به فراموشی سپرده نشوند.
کد خبر: ۹۶۱۴۲۱۶
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از خاش، صنایع دستی به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغالزایی، حمایت از کالای ایرانی، تولید و غیره سهم بزرگی داشته باشد، آن هم در روزگاری که اغلب افراد دم از بیکاری می زنند و فقط به دنبال کار دولتی و استخدامی در ادارات هستند.

با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و ایجاد کسب وکارهای کوچک و کم هزینه می توان اشتغالزایی زود بازده ای برای خود و چندین نفر دیگر فراهم کرد به گونه ای که تلاش برای ورود در این عرصه مرد و زن نمی شناسد، با کمی پشتکار و تکیه بر توان داخلی، آن وقت است که می توان اقتصاد مقاومتی به مرحله اجرا رسیده، نمونه آن هم یک بانوی موفق کارآفرین در شهرستان خاش است که فعل خواستن را صرف کرده و با اعتقاد به اصل «ما می توانیم» این روزها در عرصه گیاهان دارویی و صنایع دستی علاوه بر کسب درآمد برای خود و خانواده اش زمینه اشتغالزایی را برای چندین بانوی هنرمند دیگر هم فراهم کرده است.

 مهری ملک خسروی، کارآفرین برتر شهرستان و استان در حوزه صنایع‌دستی و گیاهان دارویی بانویی با عزم راسخ از کوه پایه‌های بیرک، در گفتگو با خبرنگار بسیج در خاش گفت : دروس ابتدایی و راهنمایی را در ایرندگان گذراندم و پس از آن با ورود به برنامه‌هایی با رویکرد خدمت و محرومیت‌زدایی چون طرح شهید رجایی قدم در عرصه خدمت به جامعه و بانوان منطقه گذاشتم. 

 کارآفرین برترشهرستان خاش افزود: نیاز جامعه امروز به کار و کارآفرینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر بانوان و دختران جامعه با کسب علم و آگاهی از توانمندی‌های خود و نیز استفاده از فرصت‌های موجود در هر منطقه اقدام به اشتغال‌زایی کنند بسیاری از مشکلات و معضلات خانواده‌ها و جامعه حل خواهد شد.

خسروی اذعان داشت : در کنار کارآفرینی با برگزاری جلسات دینی در راه گسترش شعائر اسلامی تلاش کردم و با ارشاد مردم در زمینه‌های صلح و سازش، ازدواج آسان و رفع اختلافات زوجین یکی از پیشگامان و واسطین امر ازدواج آسان در منطقه ایرندگان و شهرستان خاش هستم.


وی خاطرنشان کرد : در کنار گردآوری بانوان در حوزه هنرهای دستی با شناسایی و معرفی خانوارهای کمتر برخوردار ،ایجاد اشتغال و توانمندسازی برای این بانوان را اولویت قرار دادم و عمده تلاشم در راستای توانمندسازی اقتصادی بانوان و گسترش این باور که "من می‌توانم" در بین بانوان  است.


این بانوی کارآفرین با اشاره به سال‌ها فعالیت و همکاری با نهادهای مختلف یادآور شد : در چند دههٔ اخیر بنا بر نیاز بانوان و دختران منطقه که بسیاری از آنها به دلایل مختلف از کسب علم و تحصیل بازمانده بودند تصمیم به کمک و ایجاد اشتغال برای آنها گرفتم تا بتوانند در کنار آموزش کسب درآمد کنند و نیازهای اقتصادی خود و خانواده را رفع کنند.

وی ادامه داد : خانه طب سنتی که پس از گذراندن دوره‌های تخصصی در تهران موفق به دایر کردن آن شدم و همچنین با ایجادکارگاه‌های مختلف سوزن‌دوزی، کارگاه تولیدی لحاف و تشک و کارگاه حصیربافی و سکه دوزی هر کدام با پذیرش بیش از چندین نفر توانستم  تا حدود زیادی مشکل بیکاری بانوان منطقه را رفع کنم.

خسروی با اشاره به همکاری‌های خود با نهادهای مختلف تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ام با شهرداری، فرمانداری، ادارهٔ میراث‌فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، سپاه، قرارگاه قدس و پارک علم و فناوری همکاری‌های مثمرثمر و خوبی در راستای کارآفرینی و بکار گیری بانوان در عرصه‌های مختلف تولید داشته باشم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و داشتن درآمد برای زندگی بهتر مهم‌ترین دغدغهٔ هر خانواده‌ای است ،اظهار داشت: بسیاری از بانوان هنرمند منطقه در رشته‌های موردعلاقهٔ خود در حال حاضر مشغول به تولید و عرضه محصولات هنری خود نه‌تنها در شهرستان و استان بلکه خارج از استان نیز هستند که این نشان از توانایی و استعداد بی‌نظیر زنان و دختران هنرمندان ما است.

این بانوی کارآفرین یادآور شد : باتوجه‌به وفور گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی بیرک و تفتان و به‌کارگیری جمع کثیری از خواهران در راستای جمع‌آوری، خشک و بسته‌بندی این گیاهان توانسته‌ایم  از این نعمات خدادادی حداکثر استفاده را ببریم و صادرکننده آنها به خارج از استان باشیم.

وی ضمن اشاره به  اهمیت آموزش و گسترش هنرهای اصیل منطقه تاکید کرد:باید هنرهایی چون سوزن‌دوزی، آینه‌دوزی، سکه دوزی و حصیربافی را به نسل جوان و دختران خودآموزش دهیم تا با ورود فنّاوری‌های جدید و بروز این هنرها به فراموشی سپرده نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار