خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

بسیج، سکوی پرتاب ورزشکار قصرشیرینی برای حضور در تورنمت بین اللمللی تکواندو ترکیه

کد خبر: ۹۶۱۴۳۰۳
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

محسن پروانه بسیجی ورزشکار قصرشیرینی که در تورنمنت بین المللی اوپن ترکیه (کلاس A فدراسیون جهانی ) حضور داشت در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه از بسیچ به عنوان سکوی پرتاب و انگیزه خود برای ورزش حرفه ای می گوید.

 

آقای پروانه لطفا خود را معرفی کنید؟
بنده محسن پروانه اهل شهرستان قصرشیرین، متولد 16 فروردین ماه سال 1367 و در رشته عمران مشغول به تحصیل هستم.
 
از چندسالگی وارد رشته تکواندو شدید؟
من از 9 سالگی وارد این رشته شدم و هم اکنون 17 سال است که به صورت جدی و مستمر این ورزش را دنبال میکنم.
 
هم اکنون به چه فعالیت های ورزشی در شهرستان مشغول هستید؟

در حال حاظر با توجه به استعداد بالای ورزشی شهرستان قصرشیرین با همکاری چند تن از دوستان، آکادمی قهرمانان تکواندو قصرشیرین را راه اندازی نمودیم و در سطح شهرستان و مدارس نیز با برگزاری تست های آمادگی، دانش آموزان و نوجوانان با استعداد ورزشی قصرشیرین را جهت آموزش و تمرین جذب کردیم.

هفته گذشته نیز در آزمون ارتقای کمربند مشکی شرکت نمودم که به یاری خدا با حضور 102 تکواندو کار از سراسر کشور موفق به کسب عنوان دان 4 کمربند مشکی از فدراسیون تکواند جمهوری اسلامی ایران شدم.
 
اولین دوره مسابقه ای که شرکت کردید کی بود؟
اولین دوره مسابقات من در سال 76  قهرمانی خردسالان استان در وزن 22 کیلوگرم شرکت کردم که موفق به کسب مدال نقره این مسابقات شدم.
 
چه عاملی موجب شد که به این رشته علاقه مند شوید؟
در اوایل شروع به فعالیتم اصلا علاقه ای خاصی به ورزش تکواندو نداشتم اما به اصرار برادرم به این رشته آمدم و بعد از حضور در مسابقات به این رشته ورزشی علاقه مند شدم تا کنون نیز بدون وقفه آن را دنبال کرده ام.

 

برای آینده ورزش خود چه برنامه ای دارید؟
تا سن 30 سالگی قطعا در مسابقات حضور خواهم یافت و پس از آن نیز مربی گری جوانان و نونهالانی را که هم اکنون این فعالیت را در شهرستان قصرشیرین آغاز نموده ام در آینده نیز ادامه خواهم داد. 

 

مشوق و حامیان شما در این رشته چه کسانی بوده است؟
هیئت تکواندو قصرشیرین با مدیریت آقای حسین حسین زاده و مربیگری برادر ایشان طی بیست سال گذشته با تمام وجود موفق به کسب مدال های معتبر جهانی و آسیایی و حضور چندین ساله در لیگ شده اند و این خود نشان از توجه ایشان و اعضای هیئت تکواندو به ورزشکاران قصرشیرین است.

 

برخی از افتخارات و مقام هایی که تا الان کسب کردید را عنوان کنید؟
عنوان کمربند مشکی دان 4 از فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، کسب مدال طلای مسابقات تکواندو آزاد- عراق دهوک در سال 1391، کسب مدال برنز انتخابی تیم ملی بزرگسالان - قهرمانی کشور در سال 1391، مدال نقره قهرمانی دانشجویان کشور سال 1389، عضو تیم کهربا بغداد در لیگ برتر تکواندو عراق در سال های 1390-1392 و کسب عنوان قهرمانی، کسب مدال نقره بسیج کشور 1389 در ارومیه، مدال  انتخابی بسیج کشور جهت حضور در تورنمنت بین المللی بحرین، مدال برنز قهرمانی دانشجویان کشور در سال 1388، مدال نقره دانشجویان کشور سال 1390، کسب مدال طلای تکواندو منطقه ای( غرب کشور) در دو سال پیاپی  86 و 87 و همچنین در سال 1393، کسب عنوان چهارم و پنجم تکواندو باشگاه های کشور در سال های 83 و 84 و کسب عنوان فنی ترین بازیکن لیگ تکواندو کشور در سال 1391 از جمله عناوینی است که تاکنون کسب کرده ام.
ارسال نظرات
پر بیننده ها